عیب یابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

عیب یابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای مانند هر وسیله‌ ی دیگر می تواند پس از مدتی استفاده و کارکرد به دلایل گوناگونی با مشکل رو به رو شده و نیاز به تعمیر و عیب یابی پیدا کند. درب اتوماتیک شیشه ای ابتدا در کشورهای اروپایی ساخته و استفاده می‌ شد و پس از ۵ سال ایران وارد شد. این مدل درب اتوماتیک از قطعات گوناگونی تشکیل شده که کارکرد هر یک از آن ‌ها در بازدهی درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به نحوه عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای و تعمیر آن بیاندازیم پس با نوین تکنیکال همراه شوید.

مراحل عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

کارکرد مداوم درب اتوماتیک شیشه ای امکان خرابی آن را بیشتر می کند برای پیدا کردن مشکل این درب بهتر است قبل از درخواست از تکنسین مراحل زیاد را انجام دهید و پس از آن درخواست کمک نمایید.

ابتدا بررسی کنید سوئیچ قدرت درب اتوماتیک روشن است و روی دکمه اتوماتیک تنظیم شده است. همچنین بررسی کنید که باطری به سلامت کار می کند و مشکلی ندارد. در مرحله بعد اگر درب در زمینه باز و بسته شدن مشکل دارد، دکمه خاموش را ۱۵ ثانیه نگه داشته و سپس آن را دوباره روشن کنید. سنسور ها در درب اتوماتیک شیشه ای اهمیت زیادی دارد، سلامت و نحوه درست کارکرد آن ها را حتما تست کنید.

مشکلات رایج درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای دارای یک سری مشکلاتی هستند که رایج می‌ باشند در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم. یکی از مشکلات این است که درب باز شده ولی بسته نمی شود. در این زمان باید کلید مشخص کننده وضعیت اپراتور را ارزیابی کنید که در حالت کاملا باز، بسته و نیمه باز قرار نداشته باشد، اگر در این حالت باشد باید آن را حتما در حالت اتوماتیک قرار دهید. پس از آن در صورتی که اپراتور به فتوسل یا چشم ایمنی مجهز باشد، بررسی کنید  که مانع فیزیکی بین درب قرار نداشته باشد و پس از آن فرستنده و گیرنده به صورت کامل رو به روی هم دیگر قرار گرفته باشند. پس از انجام مراحل فوق برق را قطع کرده و درب را با نیروی دست باز و بسته کنید تا مانع فیزیکی در بین آن گیر نکرده باشد.  در مرحله آخر مدار فرمان دستگاه را ارزیابی کنید تا در زمان مشاهده پیغام اخطار روی صفحه، تکنسین را با خبر کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای با ریموت باز نمی شود

در زمانی که کاربر بخواهد درب از فاصله بیشتری، حضور افراد را شناسایی کرده و درب را زود تر از زمان خودش باز کند، باید حساسیت سنسور را شناسایی کرده تا حرکت رادار بیشتر شود و زاویه دید سنسور هم بیشتر شود تا بتواند محدود بیشتری را در نظر داشته باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای دیر باز می شود

در زمانی که با زدن دکمه ریموت، ال ای دی که روی آن قرار دارد روشن نشود باید باطری ریموت را عوض کنید؛ اما اگر ریموت روشن شود، اپراتور عکس العملی نداشته باشد، علت خرابی آن می تواند مرتبط با رسیور و مرکز کنترل باشد. برای عیب یابی در این زمان باید اپراتور را بررسی کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای خود به خود باز و بسته می شود

در رادارهای درب اتوماتیک شیشه ای از مادون قرمز استفاده می شود که در زمان تابش مستقیم نور آفتاب، این امکان وجود دارد تا درب به صورت خود به خود هی باز و بسته شود. از طرفی در زمان نزدیک بودن درب به منبع فلورسنت به احتمال درب باز و بسته می شود.

تعمیر موتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور یکی از بخش های اصلی درب اتوماتیک شیشه ای است، موتور قلب درب است و بیشتر فعالیت آن به مدل و قطعات به کار رفته شده در آن بستگی دارد. زمانی که موتور خراب شود، سیستم کلی درب اتوماتیک به هم می خورد و فردی باید آن را بررسی کند که تسلط کامل روی درب اتوماتیک شیشه ای دارد.

بررسی درب اتوماتیک شیشه ای

زمانی که درب اتوماتیک شیشه ای با مشکلاتی مواجه شود بسیاری از افراد به اشتباه خودشان به تنهایی دست به تعمیر می برند و در این زمان نه تنها نمی توانند مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای را بر طرف کنند، بلکه در دیگر قطعات هم مشکلات ایجاد می کنند؛ از این رو پیشنهاد می شود تا افراد در این زمان از تکنسین درب اتوماتیک شیشه ای کمک بخواهند. این افراد در این زمان کلیه قطعات بررسی کرده و در صورت نیاز به تعویض قطعات آن ها را انجام می دهند و چنانچه درب ضمانت و گارانتی داشته باشد، از استفاده می کنند.

مشاهده آلارم روی صفحه نمایش

بعضی از اپراتورهای درب شیشه ای دارای مدار فرمان هوشمند هستند، این اپراتورها سنسور دارند و در زمانی که مشکلی ایجاد می شود با توجه به آن در قسمت های مختلف پیغام هشدار مرتبط را به صفحه نمایش می دهند تا با بوق فعال شوند. آلارم روی صفحه نمایش کمک زیادی برای عیب یابی و حل مشکل درب اتوماتیک می کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید