درب اتوماتیک شیشه ای و هر آن چه درباره آن

هر آن چه که باید درباره درب اتوماتیک شیشه ای بدانید

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از انواع پر کاربرد درب اتوماتیک است؛ چرا که این مدل درب ویژگی‌ هایی دارد که هر ساختمانی به آن نیاز پیدا می‌ کند. ساختمان‌های اداری و تجاری نسبت به گذشته با تغییراتی مواجه شده ‌اند و پیمانکاران و مهندسان برای انتخاب اجزای ساختمان از حساسیت بالایی برخوردارند. به عنوان مثال در گذشته برای انتخاب درب ساختمان حساسیت زیادی وجود نداشت و تنها دربی که بتواند عاملی برای ورود و خروج افراد باشد مناسب بود. اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد، امروزه درب باید بتواند علاوه بر ورود و خروج افراد، هم امنیت و ایمنی بالایی داشته باشد و هم بتواند زیبایی و جذابیت ساختمان را چند برابر کند. از این رو سیستم‌ های جدید و خودکاری روی درب ‌ها پیاده شده‌اند. این مدل درب ‌ها بدون نیاز به نیروی فیزیکی باز و بسته شده و همین طور سرعت عملکرد خیلی بالایی دارند. درب اتوماتیک در نوبه خودش هم انواع گوناگونی دارد که یکی از محبوب ترن آن ‌ها، درب اتوماتیک شیشه ای است.

ویژگی‌ های درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای از سنسور هایی برخوردار است که رفت و آمد را برای افراد آسان تر کرده است. زمانی که افراد پشت درب قرار می‌ گیرند این سنسور آن را شناسایی کرده و درب را باز و به محض رفتن آن را بسته می کند. همچنین درب اتوماتیک شیشه ای سرعت عملکرد و کارایی بالایی دارد که باعث کاهش ترافیک و صرفه جویی در انرژی می ‌شود. ضمنا حرکت و رفت و آمد این درب ها بسیار راحت بوده و سر و صدای زیادی تولید نمی کند. از طرفی امروزه با وجود مشکلات متعددی، متاسفانه سرقت در جوامع بسیار زیاده شده؛ بنابراین ایمنی و امنیت بیشتر از گذشته حائز اهمیت دارد. ضمنا این مدل دارای باطری بک آپ می‌باشد و در هنگام قطع شدن برق، اختلالی در تردد و رفت و آمد ایجاد نخواهد کرد.

نگهداری درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای نیازی به نگهداری و تعمیر بالایی ندارد؛ چرا که اگر این مدل درب، دارای کیفیت بالایی داشته باشد و قطعات به کار رفته شده در آن مرغوب باشند؛ از این رو نه تنها این مدل درب، طول عمر زیادی دارد، بلکه هزینه نگهداری و سرویس آن هم پایین خواهد بود.

انواع فریم‌ های مناسب درب اتوماتیک شیشه ای

برای درب اتوماتیک شیشه ای فریم های گوناگونی وجود دارد، که یکی از آن‌ ها فریم آلومینیومی است. این فریم در درب‌های اتوماتیک شیشه ای و در دو مدل پهن و باریک وجود دارد. رنگ‌ های مورد استفاده در این دو فریم عموما نقره‌ ای رنگ بوده؛ اما می توان مطابق با سلیقه مشتری آن را تغییر داد. همچنین فریم استیل نوع دیگری است که برخلاف آلومینیومی، تنوع رنگی بالایی دارد و روی آن یک لایه روکش ورق استیل قرار می‌گیرد.

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای در یک نگاه

درب اتوماتیک شیشه یک سری قطعات اصلی دارد و یک سری قطعاتی دارد که می‌توان آن‌ها را روی درب اضافه کرد. قطعات درب اتوماتیک شیشه ای اصلی عبارتند از: سنسور درب اتوماتیک، موتور درب اتوماتیک، کنترل باکس، هنگر یا غلتک، هرزگرد و کاور

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به کارایی آن دارد، درب اتوماتیک این قابلیت و کارایی را دارد که در هر بعدی ساخته شود. برای تعیین ابعاد این مدل درب باید محل نصب آن را مشخص کرده و پس از آن ابعاد این درب را سفارش دهید تا تولید کنندگان آن را بسازند.

خرید درب اتوماتیک شیشه ای

برای خرید درب اتوماتیک شیشه ای هم نکاتی وجود دارد. این مدل درب از فروش خیلی بالایی برخوردار است. این مدل درب انواع گوناگونی دارد که پیش از خرید هر یک از آن‌ ها باید بررسی ‌شان کنیم. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی یکی از مدل‌ های درب است که به صورت خطی باز می‌ گردد، این مدل درب در امکان پر تردد استفاده و کارایی دارد. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی برای ورودی‌ هایی که سه و نیم متر ارتفاع دارند، نصب می ‌شوند. ضمنا این مدل درب باعث صرفه جویی در انرژی هم می ‌شود. از طرفی این مدل درب‌ ها بی صدا و روان هستند.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی در بین درب ‌ها، محبوب ترین آن ‌‌هاست؛ چرا که این درب به مدل کشویی باز و بسته شده  و دارای حسگرهای بسیار قوی است. این مدل درب به دلیل کارایی و سرعت بالا در بازار فروش خیلی خوبی دارد.

درب اتوماتیک شیشه گرد و نیم گرد

درب اتوماتیک گرد همان طور که از نامش مشخص است شکلی گرد دارد. درب اتوماتیک شیشه ای گرد و نیم گرد با هل دادن باز و بسته می ‌شوند، این درب ظاهری بسیار شیکی دارد و معمولا برای هتل و امکان لوکس استفاده می‌ شود؛ چرا که حرکت بدون آرام و صدا است.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به اهمیت آن، کاری تخصصی است از این رو باید برای نصب آن از افراد متخصص بهره گرفت. شرکت‌هایی که در زمینه نصب و فروش درب اتوماتیک معتبر فعالیت می‌کنند؛ از آن جایی که ضمانت و گارانتی خوبی برای درب اتوماتیک شیشه ای در نظر می‌گیرند، خدمات نصب آن را هم ارائه می‌دهند که در زمان خرید می‌توانید آن را درخواست کنید. اما در زمان نصب درب اتوماتیک باید یک سری ریزه کاری‌هایی در نظر بگیرید درب باید متناسب با فضای ساختمان باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید