درب اتوماتیک شیشه و انواع آن

درب اتوماتیک شیشه ای

درب یکی از اجزای اصلی ساختمان است که ورود و خروج از طریق آن استفاده می‌شود. درب‌ها در گذشته تنها به دلیل کارکرد آن‌ها اهمیت داشتند؛ در صورتی که امروزه علاوه بر آن در زیبایی و نمای ساختمان هم تاثیر دارند. امروزه انواع و اقسام گوناگون درب وجود دارد که هر کدام از آن‌ها یک سری مزایا و معایب دارند.

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از انواع متداول درب است که امروزه به وفور استفاده می‌شود. درب اتوماتیک شیشه ای بر پایه درب اتوماتیک است یعنی اجزا و قطعاتی دارد که سبب شده تا درب به صورت خودکار و اتومات باز و بسته شود و هیچ نیروی فیزیکی در کارکرد آن تاثیر نداشته باشد.

در حال حاضر درب اتوماتیک شیشه ای در امکانی که رفت و آمد زیادی دارند اعم از بیمارستان، مراکز خرید و ادارات کاربرد دارد. این مدل درب از مزایایی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از هدر رفتن انرژی و رعایت نظافت محیط و بهداشت و همین طور کمک به عدم گسترش بیماری اشاره کرد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای در ابتدای به وجود آمدن آن، حالتی ساده داشت و تنها به صورت خودکار باز و بسته می‌شد؛ در صورتی که امروزه با گسترش تکنولوژی و اهمیت این مدل درب‌ها، به انواع و اقسام گوناگونی تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه شوید.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه ای اتوماتیک تلکسوپی، شکلی مشابه با درب کشویی دارد و خطی است. این مدل درب اتوماتیک برای مکان‌هایی که نیاز به بازشوندگی عریض دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب شیشه اتوماتیک تلسکوپی می‌تواند به صورت کامل و نیمه باز و بسته شود؛ به عبارتی دیگر این مدل درب پیشرفته درب کشویی است.

ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

  • ابتدا حسگر درب، اجسام شناسایی کرده و پس از آن درب باز می‌شود
  • میزان باز شدن درب در اختیار کاربر است
  • این مدل درب برای باز شدن‌های عریض کارایی زیادی دارد
  • ظاهر آن زیبا و در جذابیت ساختمان تاثیر گذار است

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

شاید به جرات می‌توان گفت متداول ترین درب اتوماتیک در حال حاضر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی است. این مدل درب که به آن اسلایدینگ هم گفته می‌شود با استفاده از حسگری که درب بالای آن وجود دارد ورود و خروج افراد را کنترل می‌کند.

درب اتوماتیک شیشه ای سویینگ

این مدل درب در بازار به درب‌هایی گفته می‌شود که لولایی هستند و به صورت لولا باز وبسته شده و با استفاده از برق خودکار کار می‌کند. درب شیشه ای سویینگ همانند درب کشویی حسگر الکترونیکی دارد و با کارکرد آن و شناسایی اجسام کار می‌کند. البته لازم به ذکر است این درب قفل برقی و مرکز کنترل هم دارد. از طرفی درب اتوماتیک شیشه ای سویینگ مزیتی که دارد این است که مصرف انرژی آن پایینی دارد.

زمان‌های استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای سویینگ

در مواردی بهتر است که از این مدل درب نسبت به سایرین استفاده کنید. درب اتوماتیک سویینگ برای مکانی مناسب است که فضا برای حرکت ریلی وجود نداشته باشد، و کاربر بخواهد از فضا بیشترین بهره را ببرد در واقع جای کمی وجود داشته باشد، درب اتوماتیک سویینگ مانند سایر درب‌ها به دو صورت تک و دو لنگه است که روی هر لنگه از درب‌ها یک بازوی الکترومکانیکال وجود دارد که کارکرد این درب را بسیار راحت تر کرده است.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

برای خرید و تهیه یک وسیله، قیمت آن فاکتور مهمی است. هزینه درب اتوماتیک شیشه ای به عوامل زیادی بستگی دارد؛ که یکی از آن‌ها موتور درب است. بیشتر مواقع برای در باز کن‌های خودکار از موتورهای یک فاز استفاده می‌کنند. برای درب اتوماتیک شیشه ای موتورهای زیادی با توجه به کارکرد آن وجود دارد که یکی از آن‌ها موتور دانکر است. موتور دانکر کارایی خیلی خوبی دارد، کیفیت آن بسیار بالا بوده و همین طور قطعات آن از مواد اولیه مرغوبی ساخته شده است. همچنین برای این که بتوانید درب اتوماتیک شیشه ای را به قیمت مناسب تهیه کنید بهتر است از مجموعه‌های معتبر خرید کنید. نوین تکنیکال با سال‌ها سابقه در زمینه فروش انواع درب اتوماتیک شیشه ای با ضمانت و گارانتی مناسب فعالیت می‌کند و محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می‌نماید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید