راهنمای رفع عیوب رایج درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه درب ها شکل جدیدی به خود گرفته اند. درب بیشتر اتوماتیک شده اند تا بدون هیچ تماس فیزیکی بتوانند رفت و آمد به خوبی انجام شود. درب اتوماتیک شیشه ای یکی از رایج ترین درب ها برای استفاده است طوری که در بسیاری از ساختمان های بزرگ مانند فروشگاه، بانک و . …. از این مدل درب استفاده می کنند. از طرفی درب اتوماتیک شیشه ای هر چند کارایی بسیار زیادی دارد اما ممکن است با یک سری مشکلاتی مواجه شود که در بیشتر آن‌ها رخ دهد. در این مقاله رایج ترین مشکلات این مدل درب را بیان خواهیم کرد و راهنمای اولیه برای حل آن‌ها ارائه می‌دهیم پس با نوین تکنیکال همراه شوید.

بسته شدن کم و باز ماندن درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از مشکلاتی که ممکن است درب اتوماتیک شیشه ای با آن مواجه شود این است که درب اتوماتیک شیشه ای کمی بسته مانده و پس از آن باز می ‌شود. برای حل این مشکل ابدا باید به سراغ رنگ چراغ‌ هایی که روی سنسور قرار دارند بروید؛ رنگ آن نباید تغییر کرده باشد و زمانی که درب باز و بسته می‌ شود چراغ‌ ها چشمک زن نشوند. زمانی که این مشکل بروز می ‌کند ممکن است یک مهره که داخل درایو قرار دارد شل شده باشد و یا این که چرخ دنده فرو بریزد که باید توسط فرد متخصص و با تجربه تعویض و یا تنظیم شود. همچنین برای حل این مشکل می توانید به سراغ پایه که به زمین چسبیده است بروید تا بررسی کنید سنسور ها آسیب ندیده باشند. اگر سنسور دچار مشکل شده باشد باید ابتدا برق درب اتوماتیک را قطع کرده و یا این که درب را در حالت باز بگذارید؛ بررسی این مشکل در این مرحله باید توسط فردی با تجربه انجام گیرد؛ چرا که می تواند خطرساز باشد. از طرفی خیس بودن لنز سنسور می تواند باعث این مشکل شود که درب مدت زمان کمتری بسته بماند و سپس باز شود که بر طرف کردن آن نیاز دارد تا بررسی کنید تا جسم خارجی مثل سنگ در زیر درب نباشد و یا اشغال گیر نکرده باشد.

باز بودن همیشه درب اتوماتیک شیشه ای

یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد باز بودن همیشگی آن است. این اختلال می ‌تواند در کارکرد و رفت و آمد افراد مشکل ایجاد کند. برای حل این اختلال ابتدا باید جستجو کنید تا جسم خارجی روی فتوسل نباشد؛ چرا که درب‌ هایی که قدیمی هستند، فتوسل در بخش عمودی قاب آن قرار می‌ گیرد. باید بررسی کنید که فتوسل تمیز باشد و روی آن چیزی نباشد تا درب تواند بسته شود. ضمنا این مشکل می ‌تواند ناشی از چراغ های روی درب سنسور باشد. اغلب درب های اتوماتیک شیشه ای سنسور های ایمنی دارند تا بتوانند عابرین به راحتی عبور و مرور کنند. این مدل سنسور ها نوری می باشند و اشعه ی مادون قرمز که از سنسور فرستاده می شود به کار می برند. زمانی که مکان قابتی را شناسایی کنند درب بسته شده و با توجه به طراحی که سنسور ها دارند، زمانی که جسم ثابتی در ورودی باشد نظیر گیاهان و سبد و یا هر جسم خارجی دیگر، می تواند باعث بسته بودن درب شود.

باز نشدن درب اتوماتیک شیشه ای

زمانی که درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی باز نمی شود حتی اگر صفحه فشار را فشار دهید. در آن زمان درب از جای خود خارج شده و یا این که مانعی دارد. برای حل این مشکل هم ابتدا بهتر است برق درب را قطع کرده و یا این که با کمک دفترچه راهنما درب را مدل عملیاتی خود خارج نمایید. پس از آن درب اتوماتیک شیشه ای را دستی و بدون این که فشاری به آن وارد کنید باز نشود. ضمنا زمانی که ایمنی وجود داست اجازه به دهید به صورت خودکار بسته شود. در این زمان می بینید که درب به صورت خودکار و اتوماتیک بسته می شود. از طرفی باطری هایی که روی دکمه ی فشار وجود دارند می توانند باعث بروز این مشکل شود. چرا که برخی از پد های ضربه گیر بی سیم‌اند و زمانی که به باتری تکه می کنند تا اپراتور بتواند به درب اتوماتیک شیشه ای سیگنال بدهد. در زمانی که فهمدید درب باز نمی شود می تواند ناشی از شارژ باطری ها باشد. به همین دلیل بهتر است از یک کارشناس با تجربه بخواهید تا مشکل را بررسی کند و آن را بر طرف نماید.

جمع بندی

هر کدام از مطالب گفته، از مشکلات رایجی هستند که می تواند هر درب اتوماتیک شیشه ای با آن مواجه شوند. البته لازم به ذکر است، بررسی و عیب یابی درب اتوماتیک نیاز به یک متخصص دارد و چنان چه که دانش کافی در حوزه درب اتوماتیک شیشه ای ندارید بهتر است خودتان به تنهایی دست به کار نشوید و از یک متخصص بهره بگیرید. هر چند دفتر چه راهنمای درب می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند اما نباید به قطعات خیلی مهم آن دست بزنید تا در دیگر عناصر آن اختلال ایجاد نشود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید