مشکلات متداول درب اتوماتیک شیشه ای

هر چند درب اتوماتیک شیشه ای مزایای زیادی دارد؛ اما جدیدترین وسایل هم می‌توانند یک سری مشکلاتی داشته باشند؛ از این رو در زمان خرید هم باید مزایا و هم معایب یک محصول را در نظر گرفت. درب اتوماتیک شیشه ای از انواع گوناگونی برخوردار است، در این مقاله مشکلات هر نوع درب اتوماتیک را بیان خواهیم کرد پس در ادامه با نوین تکنیکال همراه شوید.

مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یکی از انواع این مدل درب هاست. درب اتوماتیک کشویی که به آن اسلایدینگ هم گفته می‌شود به صورت کشویی باز و بسته می‌شود، این درب طراحی ساده ای دارد و سهولت رفت و آمد با آن بیشتر است؛ اما با این وجود درب کشویی در ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‎گیرند که برای ترافیک دو طرفه هستند. درب اتوماتیک شیشه ای می‌تواند هم به صورت تک درب و هم دو درب دو طرفه باشد که با استفاده از سنسورهای حرکتی در کفپوش هدایت شوند.

ویژگی‌های درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

  • قابلیت استفاده برای رفت و آمد زیاد
  • امکان نصب تسمه زمان سنج مقاوم روی درب
  • قابلیت نصب با قیمت مقرون به صرفه
  • دارای امکانات دو جداره
  • امکان اضافه کردن دستگاه‌های ایمنی اعم از رادار ردیاب، حلقه ردیاب و دکمه فشار از راه دور

 عیوب درب اتوماتیک کشویی

 عیبی که این سیستم دارد شامل کارکرد ناشی از تنظیم نادرست درب در زمان نصب آن می‌باشد. زمانی که سنسورهای حرکتی درب اتوماتیک شیشه ای کشویی ایراد داشته باشند، کارکرد آن با مشکلاتی مواجه می‌شود.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو معمولا به صورت تک یا درب‌های دو طرفه نصب می‌شوند و می‌توانند به صورت همزمان برای ورودی و خروجی استفاده شوند. مشکلاتی که این مدل درب دارد در قسمت سنسور، کفپوش و سوئیچ می‌باشد. اگر مخازن استفاده شده در آن خراب باشد سبب شده تا درب‌ها با مشکل رو به رو شوند. در این زمان درب به صورت اتوماتیک هی باز و بسته می‎شود و یا این که اصلا باز و یا بسته نمی‌شود. بعضی از درب‌های اتوماتیک شیشه ای به صورت چرخشی هستند که اگر در سیستم آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود، باعث بروز خسارات جانی و تصادف می‌شود از این رو باید این مدل درب‎ها توسط افراد با تجربه و متخصص نصب شده و همین طور روزانه از نظر ایمنی بررسی شوند تا مشکلی به وجود نیاورد در یک کلام نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

درب اتوماتیک نوسانی

یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب نوسانی است که عموما در امکان پر ترافیک  مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب اتوماتیک شیشه ای نوسانی مانند سایر درب‌ها می‌تواند تک درب یا دو درب باشد. مشکلی این مدل درب می‌تواند با آن مواجه شود  این است که سنسور آن نتواند به خوبی کار کند. زمانی که سنسور در درب‌های نوسانی به نقص فنی مواجه شود می‌تواند اشتعال و عدم دسترسی به درب را در پی داشته باشد.

رایج ترین مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای

در ادامه به بررسی مورد به مورد مشکلاتی که می‌تواند برای درب اتوماتیک شیشه ای ایجاد شود می‌پردازیم. به عنوان مثال درب اتوماتیک شیشه ای کشویی می‌تواند با سرعت کند تری باز شود یعنی مدتی بسته بماند و دوباره باز شود، برای حل و فصل این مشکل ابتدا در رنگ چراغ‌های روی سنسور جست و جو کنید که در بالای درب عوض نشده باشد و یا این که درب دوباره باز می‌شود چراغ‌ها چشمک نزند همچنین برای حل این مشکل می‌تواند یک مهره در داخل درایو شل شده باشد و یا این که چرخ دنده فرو ریخته باشد برای حل آن بهتر است از یک متخصص بخواهید تا قطعه قدیمی را تعویض و یا تنظیم کند. ضمنا در این مشکل می‌تواند سنسور آسیب دیده باشد. اگر سنسور آسیب دیده باشد باید برق را قطع کرده و یا این که آن را باز نگه دارید و پس از آن از یک متخصص یا شرکتی که از آن درب اتوماتیک خریدید کمک بخواهید چرا که این وضعیت می‌تواند خطر ساز باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌‍تواند برای درب اتوماتیک شیشه ای کشویی ایجاد شود این است که این درب دائما باز است و بسته نمی‌شود. برای حل این مشکل ابتدا بتهر است جستجو کنید تا اجسام خارجی روی فتوسل آن نباشد همچنین درب‌های کشویی که قدیمی هستند فتوسل آن‌ها در دو بخش عمودی قاب قرار دارد، بررسی کنید تا فتوسل‌ها دستکاری نشده و تمیز باشند. وجود اجسام خارجی روی فتوسل سبب شده تا درب کاملا بسته نشود.

از طرفی درب اتوماتیک شیشه ای چرخشی می‌توانند در زمان فشار دادن صفحه باز نشوند. در این زمان احتمالا درب از جای خود در آمده و یا این که یک مانع جلوی آن را پوشانده است. برای حل این مشکل ابتدا برق را قطع کرده و درب را از حالت عملیاتی خارج کنید می‌توانید از دفترچه راهنما هم کمک بگیرید و سپس درب را با نیروی دست باز کنید و بگذارید تا خود به خود بسته شود. اگر درب بدون توقف و اتوماتیک بسته می‌شود نیاز به جابه جایی دارد چون اپراتور نمی‌تواند ما بین مقاومت درب و ورود درب به یک جسم ثابت تفاوتی قائل شود. همچنین این مشکل می‌تواند به باطری روی دکمه فشار هم مرتبط باشد. بعضی از پدهای ضربه گیر که در عین حال بی سیم می‌باشند و به باتری تکه می‌دهند تا اپراتور به درب اتوماتیک سیگنال بدهد اگر فهمیدید که درب باز نمی‌شود می‌تواند شارژر باطری‌ها تمام شده باشد. برای حل و فصل این مشکل می‌توانید ابتدا مکانی که روزنه‌ها در دسترس هستند را در پشت پد با آچار آلن که داخل آن جاسازی شده‌اند و پیچ چند ضلعی ثابت را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت چند دور بپیچانید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید