قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

سه قطعه مهم درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای قطعات خیلی مهمی دارد که وجود آن ‌ها سبب شده تا در کنار هم دیگر بتوانند به کارکرد ادامه دهند. زمانی که یک وسیله ساخته می شود در حالت اولیه بسیار ساده است، قطعات ان شکل خاص و پیچیده ندارند و همین کارایی اولیه را از خودشان نشان می دهند، در صورتی که به مرور زمان با پیشرفته شدن قطعات هم پیشرفته می شود؛ طوری که امروزه هم قطعات اصلی و هم لوازم یدکی برای درب اتوماتیک وجود دارد. درب اتوماتیک شیشه ای چون هم ظاهر خوبی دارد و هم کارایی بالا در مراکز پر رفت و آمد دارد، محبوبیت بیشتری نسبت به مدل های دیگر درب اتوماتیک دارد. زیبایی، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، جلوگیری از ورود حشرات و افراد مزاحم، ایمنی و کیفیت از جمله ویژگی و مزایای درب شیشه ای اتوماتیک است. در این مقاله سه قطعه مهم درب اتوماتیک شیشه ای را بررسی خواهیم کرد پس با ما در نوین تکنیکال همراه باشید.

 

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای: کنترل باکس

درب اتوماتیک شیشه ای به صورت طراحی شده است که قطعات گوناگونی دارد، ریل، بدنه، گیربکس، چرخ دنده و شفت از قطعات آن هستند که یک سری قطعات دیگر را هم دارد و هر اندازه که درب تکنولوژی پیشرفته تری داشته باشد قطعات آن با کیفیت و پیچیده تر است. این مدل درب ها با توجه به سنسورهایی که داخل آن ها طراحی شده سبب شده تا ورود و خروج افراد امکان پذیر باشد. کنترل باکس یکی از قطعات مهم درب اتوماتیک شیشه است که هسته اصلی آن، کنترل باکس است که دارای یک جعبه موتور می‌باشد که از گیربکس، شفت و دیگر قطعات تشکیل شده است. کنترل باکس از این توانایی برخوردار است که در زمانی که سیگنال ارسال می‌ شود با توجه به باز شدن درب از طریق سنسور با حرکت دادن گیربکس، چرخ دنده را به حرکت در می آورد. پس از گذشت زمان و مشخص شده درب به صورت اتوماتیک بسته و قابلیت تنظیم دستی دارد. از طرفی اصلی ترین کاری که درب شیشه ای اتوماتیک انجام می دهد این است که تحت فرمان کنترل باکس قرار گرفته و بدون کنترل باکس هیچ کاری نکند.

 

هرزگرد درب شیشه ای اتوماتیک

زمانی که هرزگرد مورد کار کردن قرار می گیرد؛ فاصله دو محور در تسمه بیشتر می شود و همین طور در مکانی که میزان قدرت انتقالی پایین است. هرزگرد کارایی استفاده دارد، از این رو برای برقرار کردن ارتباط بین دو محور، پولی، هرزگرد و تسمه به کار می رود. از طرفی هر مدل آسیب به تسمه شامل پاره شدن و شل شدن سبب شده تا در کارایی قطعات اختلال ایجاد شود که با استفاده از تسمه نیروی خود را تامین کند. ضمنا هرزگرد سبب شده تا حرکت موتور یک نواخت و همزمان باشد و انرژی آن بیشتر پخش شود.

درب شیشه ای اتوماتیک در مراکز پر رفت و آمد مثل فرودگاه، بیمارستان و بانک قرار می‌ گیرد و به دلیل این که باز و بسته می شود همواره در معرض فرسایش است. اگر هرزگرد مناسب و با کیفیت باشد حتما می تواند در کارایی طولانی مدت درب هم تاثیر داشته باشد. از صرفی در جاهایی که نباید آلودگیصوتی باشد این مدل درب هم مهم است چون که اگر هرزگرد روی آن نصب شده باشد صدای کمتری تولید می شود.

 

ریموت درب اتوماتیک شیشه ای

سومین قطعه مهم درب اتوماتیک شیشه ای ریموت کنترل است که کارکردی شبیه به کلید واسه قفل دارد. از طرفی هر قفلی یک کلید اختصاصی برای خودش دارد و هر ریموت کنترلی هم یک کدل اختصاصی و منحصر به فرد است که خود رسیور می تواند آن را شناسایی کند و همین طور امنیت بالای درب اتوماتیک سبب شده تا از رفت و آمد افراد مزاحم جلوگیری کند. همان طور که می دانید هر روی کنترل روی خودش کلید های مختلفی دارد که کارایی آن ها به صورت تصویری روی کلید ساخته شده است. که نخست با فشار دادن هر کلید یک دستور ۸ بیتی با فرکانسی بین ۳۱۵ و ۴۴۳ به محیط ارسال شده و پس از آن فرستنده رادیویی آن را دریافت می کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید