یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای

یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر زیادی در کارکرد درب دارد. در سال‌های گذشته متاسفانه با افزایش قیمت درب اتوماتیک برخی از تولید کنندگان برای صرفه جویی در هزینه‌ ها و بدون نظارت بر کیفیت، به سراغ یراق آلات کم کیفیت و ارزان می‌ روند. رعایت نکردن معیار و ملاک‌های دقیق و موثر برای یراق الات درب اتوماتیک سبب شده تا درب کیفیت بالایی نداشته باشد. یراق آلات شاید در نگاه اول خیلی مهم نباشد؛ اما در باز و بسته کردن درب اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر یراق آلات با کیفیت باشد تاثیر زیادی در کارایی درب اتوماتیک خواهد داشت.

 

اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای کارایی درب را کنترل کرده و این شرایط را میسر می‌ کند تا تردد به آسانی انجام گیرد. اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک در قسمت بالای درب قرار می‌ گیرد و دیگر قطعات را مانند باتری، هنگر، کنترل باکس و … روی اپراتور قرار می‌گیرد. از دیگر قطعاتی که روی اپراتور نصب می‌شود قفل الکترونیکی می‌ باشد که با به کارگیری از این قفل در زمان نبود از ورود افراد ممانعت کرده و در هنگام نبود کسی از ورود اشخاص متفرقه جلوگیری می‌ کند.

یراق آلات درب شیشه ای باید با استفاده از آلیاژ با کیفیت تولید شوند تا در زمان استفاده فرسوده و سوخته نشوند. اگر در تولید این یراق آلات، مواد بی کیفیت به کار رود، قسمت پیچ دستگیره ضعیف شده و سپس هرز می‌ گردد.

 

قطعات اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک قطعات مختلفی دارد، بخش مهمی از آن‌ها اپراتور هست که خودش هم یک سری قطعات دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

موتور اپراتور

موتور یکی از قطعات خیلی مهم است شاید بیشتر از ۷۰ درصد کیفیت کارکرد به آن بستگی دارد. موتور درب اتوماتیک به راست و چپ حرکت می‌کند که سبب شده تا هنگرها به حرکت درآمده تا درب کار کند.

 

کنترل باکس

کنترل باکس سیستمی محسوب می‌ شود که هوشمند است و وظیفه دارد تا کنترل و فرمان موتور را به عهده بگیرد. زمان باز و بسته کردن قفل، نرمی حرکت درب اتوماتیک را کنترل کرده و برد باید در درون کنترل باکس قرار بگیرد و آن هم در جایی مناسب و به دور از دسترس و خطر نفوذ آب قرار داشته باشد.

 

ریل و کاور درب اتوماتیک

ریل معمولا از آلومینیوم سخت و اکسترود شده تولید می‌شود که سبب شده تا کارایی آن آرام و روان باشد؛ کاوری که روی ریل واسه پوشاندن آن قرار می‌ گیرد و تعویض کاورها روی ریل آسان انجام می ‌گیرد.

 

هنگر درب اتوماتیک شیشه ای

هنگر قطعه ای است که روی ریل قرار گرفته و دو غلتک دارد که از یک طرف به لت و تسمه وصل است و از سمت دیگر با حرکت هنگر سبب شده تا لت‌ها حرکت کنند. هنگر سبب شده تا حرکت آن نرم و بی صدا باشد و در مقابل خوردگی مقاومت کند.

 

کاور اپراتور

کاور اپراتور درپوشی محسوب می‌ شود که در قسمت بالای درب شیشه ای اتوماتیک قرار می ‌گیرد و آن ریل اصلی را می‌پوشاند و چشمی هم روی آن نصب می ‌شود.

 

قفل برقی

امنیت امروزه حرف اول را می‌زند برای این بتوانید که سیستم اپراتور درب شیشه اتوماتیک را از نظر امنیتی قوی کنید؛ بهتر است از قفل برقی بهره بگیرید. وجود قفل برقی روی قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر می‌ گذارد.

 

حسگر

حسگر در قسمت بالای درب شیشه ای اتوماتیک قرار می ‌گیرد که با استفاده از مادون قرمز حرکت اشیا و سایه‌ها را شناسایی می‌ کند. درب اتوماتیک شیشه ای زمانی باز می‌شود که با استفاده از اشعه مادون قرمز در فاصله جسم برای باز و بسته کردن درب کنترل شود.

 

خرید یراق آلات با کیفیت درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از کارهایی که در زمان خرید درب شیشه ای اتوماتیک باید انجام دهید این است که به سراغ مجموعه هایی بروید که به صورت تخصصی در حوزه درب شیشه ای اتوماتیک فعالیت می کنند. نوین تکنیکال با سال ها سابقه در حوزه درب شیشه ای اتوماتیک با ضمانت تک تک قطعات فعالیت می کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید