قطعات درب اتوماتیک و آشنایی با تمامی آن‌ها

قطعات درب شیشه اتوماتیک و آشنایی با تمامی آن‌ها

درب شیشه ای اتوماتیک یکی از پر استفاده ترین درب ها در زندگی امروزیست. مراکز تجاری، اداری، بیمارستان ها و فروشگاه های بزرگ تماما علاقه دارند تا از این مدل درب استفاده کنند. درب اتوماتیک شیشه ای مانند هر درب دیگری دارای یک سری قطعات است که وجود آن‌ ها سبب شده تا درب بتواند به خوبی کار کند. در این مقاله نگاهی به قطعات درب شیشه ای اتوماتیک می‌اندازیم پس با ما همراه باشید.

 

دهنه درب اتوماتیک

دهنه یکی از قطعات درب اتوماتیک است که برای قسمت ریلی آن می‌باشد و روی موتور قرار می‌گیرد. باز و بسته شدن درب روی این دهنه انجام می‌گیرد؛ از این رو با توجه به صلاح دیدی که در عرض آن انجام شده معمولا در فضای بالایی که تهیه شده نصب می‌گردد. در زمان این سیستم روی حالت پیش فرضی که قابل انتخاب است می‌باشد. از طرفی اگر در شرایطی که دیوار را به عنوان لت ثابت در نظر بگیریم باید دهنه را در فضای بیشتر درب قرار دهیم.

 

چشم الکترونیکی

درب اتوماتیک برای این که باز و بسته شود باید چشمی الکترونیکی داشته باشد؛ از این رو چشمی‌ها سیگنال را حضور افراد را برای ورود و خروج از درب دریافت می‌ کنند و در مدت خیلی کم آن را به موتور می‌ فرستد و در آخر هم موتور دستور باز شدن درب را صاد می‌نماید. چشم الکترونیکی از جمله قطعات مهم درب است که به دلیل ماهیتی که دارد استهلاک آن خوب می ‌باشد؛ از این رو در زمان انتخاب مدل آن باید تمرکز و دقت کافی داشته باشید. در زمان گذشته حسگرها قدرت کمی داشتند؛ در صورتی که در حال حاضر حسگرهایی که به روز می باشند تا ۳ متر هم عبور و مرور را کنترل خواهند کرد. همین قدرت زیاد در دیافت سیگنال حضور فرد را سریعتر احساس می کند. امروزه چشم الکترونیک برای اشیا متحرک وجود دارد که در دو مدل عقابی و پرده ای قرار دارند. مدل چشمی عقابی از شعاع ۵۰ سانتی متری درب تا فاصله ۳ متری است؛ در صورتی چشمی پرده ای در شعاعی صفر تا سه متری می باشد. این مدل چشمی در مدل دید و قدرت شناسایی با هم دیگر متفاوت هستند.

 

کتیبه درب اتوماتیک

بیشتر درب ها معمولا ارتفاع یسکان و استانداردی دارند که عموما بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ سانتی متر است؛ از طرفی ارتفاع تمامی شرکت دارای پوشش اضامی می باشند که به آن ها کتیبه گفته می شود و در آن می توان از ام دی اف، شیشه و سنگ استفاده کرد که تا حد زیادی به سلیقه فرد بستگی دارد.

 

شیشه درب اتوماتیک

شیشه قطعه مهم دیگری در درب است که سبب شده تا فرد در زمان ورود با آن برخورد کند؛ ظاهر آن در معرض توجه بیشتری نسبت به بقیه قطعات قرار دارد. معمولا جنس اکثر شیشه ها سکوریت است که رنگ و طرح آن با توجه به سلیقه مشتری و همین طور رفلکس، رنگی، لیمنت و ساده انتخاب می گردد.

 

فریم

فریم یکی دیگر از قطعات درب شیشه ای اتوماتیک است که به نگهدارنده حاشیه آن می ‌باشد. فریم به جز شیشه با قرار گرفتن روی ریل ظاهر جذابی به آن می دهد که پس از انتخاب شیشه، گزینش فریم بسیار مهم است. فریم باریک و پهن در ظاهر درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر گذار هستند و عموما از جنس آلومینیوم، استیل مرغوب و یا آنادایز طراحی و تولید می‌شوند که رنگبندی مختلفی دارند و به شما این امکان را می دهد هر کدام را که نیاز دارید انتخاب کنید.

 

ریل

ریل قطعه ی دیگری است که می خواهیم آن را توضیح دهیم، ریل فولاد نور شده ایست که غلطک های درب روی آن قرار گرفته و برای باز و بسته کردن درب کارایی دارد. ریل باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. قطعات آن با استفاده از مادول روی ریل قرار گرفته و در زمان خرابی تعمیرات آن خیلی ساده و آسان است.

 

غلطک

هر درب شیشه ای اتوماتیک برای حرکت کردن باید غلطک داشته باشد؛ طوری که هر لت درب شش غلطک دارد که چهارتای ان غلطک بزرگ است و دو تای آن غلط کوچک می باشد تا از ارتعاش جلوگیری کنند. تسمه این دستگاه از مدل فایبرگلاس می باشد که با استفاده از تسمه نیرو را به لت متحرک انتقال داده و سبب شده تا درب روی ریل حرکت کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید