درب کشویی شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک

درب کشویی شیشه ای:

درب کشویی شیشه ای نیم گرد به دلیل ساختار و نوع عملکرد، ظاهری بسیار زیبا و خاص ارائه می دهد، به همین خاطر این درب کشویی شیشه  ای مناسب برای استفاده در اماکنی است که لوکس و خاص بودن در آن اهمیت می یابد، مانند برخی هتل ها، سالن های همایش، نمایشگاه ها و… .

درب کشویی شیشه ای دانکر

موضوع قابل توجه این که قبل از خرید و اقدام به نصب این درب کشویی شیشه ای باید به این موضوع توجه داشت که درب کشویی  شیشه ای نیم گرد نسبت به احتیاج به فضای بیشتری دارد. نکته قابل ذکر دیگر این که استفاده از درب کشویی  شیشه ای نیم گرد مانند انواع دیگر درب کشویی  شیشه ای می تواند به حالت های مختلفی انجام گیرد که همگی این حالت ها توسط یک سوییچ در اپراتور قابل تنظیم می باشد. از انواع کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای منحنی یا گرد می توان به حالت تمام باز، تمام بسته (قفل)، نیمه باز، اتوماتیک و حرکت یکطرفه اشاره نمود.

 

در حالت تمام باز، درب با تشخیص حرکت یا وزن توسط سنسور، تمام مسیر را برای ورود و یا خروج باز می کند.حالت بسته یا قفل برای شرایطی به کار می رود که نیاز به عبور و مرور از ورودی تا زمان خاصی وجود ندارد، درب قفل شده و تا تنظیم مجدد آن، قفل باقی می ماند.

حالت نیمه باز در درب اتوماتیک شیشه ای گرد حالتی بسیار مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی است، در این حالت می توان درب را طوری تنظیم نمود که با تشخیص حرکت و یا وزن، تنها نیمی از ورودی باز گردد، به این ترتیب با باز و بسته شدن درب، از اتلاف حداقل انرژی نیز جلوگیری به عمل می آید. حرکت یکطرفه نیز برای کنترل عبور و مرور از یک سمت، تنظیم می گردد.

به این صورت که ورود تنها از یک سمت (ورودی و یا خروجی) صورت می گیرد، سنسور بخش ورود و یا خروج غیر فعال می شود و عبور تنها از یک سمت امکان پذیر می باشد.این دستگاه همانند درب های اتوماتیک کشویی می باشند با این تفتوت که از لحاظ نما خاص منحنی می توان درب را به صورت نیم دایره یا دایره کامل با قطر های مختلف تولید واجرا نمود که به کار گیری ان در زیبایی وشکیل بودن نمای ساختمان بسیار موثر خواهد بود

درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد از ظاهری فوق العاده زیب

ا و طبق استاندارد های اصولی معماری نمایش و ارائه کاربری میدهد.

این درب های اتوماتیک شیشه ای نیم گرد میتواند از ظاهری بسیار زیبا برخوردار باشد و ورودی بسیار زیبا و آشکاری به افراد در حال تردد ارائه کند .
درب های اتوماتیک شیشه ای نیم گرد برای مکان هایی مناسب می باشد که گردی یا قوسی بیش از ۴۰ درصد را داشته باشند مانند مکان هایی نظیر : بیمارستان ، بانک های بزرگ ، فروشگاه های زنجیره ای ، فروشگاه های فروش فرش و…. قابل استفاده  میی باشد .

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد یا منحنی را می توان به عنوان درب های شیشه ای اتوماتیک تمام گرد هم استفاده کرد .

در این درب اتوماتیک شیشه ای به حالت فریم تمام استوانه ای به خود میگیرد . درب هایی که به شکل دایره کامل ساخته میشوند شامل چهار لت یا چهار لنگه درب ثابت و چهار لنگه درب متحرک تشکیل می باشد که این مسئله میزان تبادل هوا و در نتیجه اتلاف انرژی به کمترین حد ممکن می رساند . درب اتوماتیک شیشه ای دایره ای حرکت ۳۶۰درجه ای دارد .

درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد

همچنین این امکان در درب ها وجود دارد که به صورت نیم گرد هم مصرف شود . در این حالت قوس این نیم دایره میتواند به صورت محدب یا مقعر استفاده شود. به معنی آن است که میتوانیم به عنوان ورودی به سمت داخل یا ورودی به سمت خارج باز و بسته شود .

درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد یا منحنی ، می تواند دارای چهار لنگه درب در طرفین می باشد ، دو قسمت از این چهار لنگه درب در طرفین به ثابت هستند . دو لنگه درب باقی مانده که در وسط و یا مرکز درب اتوماتیک شیشه ای قرار دارد با زمان بندی و مشخص کردن وظایفش از جای اصلی خود به حرکت در می آید و به دو طرف مشخص شده از طرف اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای ورودی و خروجی درب را برای کاربران مشخص میکند .

درب اتوماتیک شیشه ای دایره ای

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای گرد

درب اتوماتیک شیشه ای گرد به دلیل ساختار و نوع عملکرد، ظاهری بسیار زیبا و خاص ارائه می دهد، به همین خاطر این درب ها مناسب برای استفاده در اماکنی است که لوکس و خاص بودن در آن اهمیت می یابد، مانند برخی هتل ها، سالن های همایش، نمایشگاه ها و… . موضوع قابل توجه این که قبل از خرید و اقدام به نصب این درب، باید به این موضوع توجه داشت که درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد نسبت به درب اتوماتیک شیشه ای کشویی احتیاج به فضای بیشتری دارد.

نکته قابل ذکر دیگر این که استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد مانند انواع دیگر درب اتوماتیک شیشه ای می تواند به حالت های مختلفی انجام گیرد که همگی این حالت ها توسط یک سوییچ در اپراتور قابل تنظیم می باشد.

از انواع کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای منحنی یا گرد می توان به حالت تمام باز، تمام بسته (قفل)، نیمه باز، اتوماتیک و حرکت یکطرفه اشاره نمود. در حالت تمام باز، درب با تشخیص حرکت یا وزن توسط سنسور، تمام مسیر را برای ورود و یا خروج باز می کند. حالت بسته یا قفل برای شرایطی به کار می رود که نیاز به عبور و مرور از ورودی تا زمان خاصی وجود ندارد، درب قفل شده و تا تنظیم مجدد آن، قفل باقی می ماند.

حالت نیمه باز در درب اتوماتیک شیشه ای گرد حالتی بسیار مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی است، در این حالت می توان درب را طوری تنظیم نمود که با تشخیص حرکت و یا وزن، تنها نیمی از ورودی باز گردد، به این ترتیب با باز و بسته شدن درب، از اتلاف حداقل انرژی نیز جلوگیری به عمل می آید. حرکت یکطرفه نیز برای کنترل عبور و مرور از یک سمت، تنظیم می گردد. به این صورت که ورود تنها از یک سمت (ورودی و یا خروجی) صورت می گیرد، سنسور بخش ورود و یا خروج غیر فعال می شود و عبور تنها از یک سمت امکان پذیر می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای گرد

هماهنگی و همکاری درب اتوماتیک شیشه ای منحنی با سیستم های حفاظتی و نظارتی

تمامی انواع درب اتوماتیک شیشه ای قابلیت تطبیق با سیستم های کنترل تردد و اعلام و اطفای حریق را دارند. می توان با اتصال این درب ها به سیستم اتوماسیون ادارات عبور و مرور و تردد افراد را کنترل نمود. همچنین این امکان نیز وجود دارد که در یک ساختمان، ورود افراد با استفاده از دستگاه کارتخوان (یا دستگاه تشخیص چهره و یا تشخیص اثر انگشت) صورت گیرد و خروج از آن محیط با سنسور مادون قرمز (یا سنسور تشخیص وزن).

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای گرد

برای امتیاز دادن کلیک کنید