مزایای درب شیشه ای اتوماتیک

مزایای درب شیشه ای اتوماتیک

از همان ابتدا که انسان ها یاد گرفتند چگونه خانه بسازند، به درب های منازل توجه بسیار زیادی کردند؛ این نشان دهنده آن است که امنیت برای آدم های اولیه تا انسان هایی که الان در این دنیا زندگی می کنند، مهم است. با گذشت زمان خطراتی که جان انسان را تهدید می کند، تغییر کرده است؛ به همین دلیل نوع درب ها از دیروز تا امروز در انواع مختلفی مثل درب چوبی، آهنی و … وجود داشته اند؛ اما این روزها دربی که مورد توجه و استفاده عموم مردم بوده، درب شیشه ای اتوماتیک است. این درب آن قدر محبوب است که می توان ردپای آن را در همه جا دید و ممکن است از خودمان بپرسیم که مزایای درب شیشه ای اتوماتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به مزیت های این درب بپردازیم.

 

درب شیشه ای اتوماتیک و جنس آن

به طور طبیعی این درب ها باید از موادی با جنس بسیار باکیفیت ساخته شده باشند و نمی توانیم در ساخت درب شیشه ای اتوماتیک از شیشه های معمولی استفاده کنیم؛ شیشه ای مناسب با ویژگی های این درب وجود دارد که به آن شیشه سکوریت، میرال یا نشکن می گویند؛ این شیشه ها در برابر تمام آسیب هایی که ممکن است به یک شیشه برسد مانند خش، ضربه و … مقاوم هستند و می توانید از آن ها در هر جایی استفاده کنید. شما می توانید شیشه سکوریت ها را در انواع متفاوتی تولید کنید؛ برای مثال می توانید آن ها را در مدل های مات، شفاف و در رنگ ها مختلفی مانند رنگ سبز، فیروزه ای، مشکی و … نیز خریداری کنید.

فریم درب شیشه ای اتوماتیک هم می تواند از جنس آلومینیوم، چوب، PVC و متریال هایی از این قبیل باشد؛ البته لازم به ذکر است که این درب ها در دو نوع فریم دار و بدون فریم تولید می شوند.

 

 

درب شیشه ای اتوماتیک و مزیت های آن

محبوبیت این درب ها می تواند به دلیل مزایایی باشد که همه را جذب خود می کند؛ در صورتی که از درب شیشه ای اتوماتیک بهره بگیرید به تمام این ویژگی ها پی خواهید برد و شیفته آن ها خواهید شد.

 

  1. جلوگیری از ازدحام

همان طور که می دانید از این درب ها بیشتر در مکان های پر رفت و آمد استفاده می کنند؛ یکی از دلایل بهره گیری از آن ها نیز این است که درب شیشه ای اتوماتیک به صورت خودکار باز و بسته می شود و به همین منظور کمتر ازدحام جمعیت رخ خواهد داد. این موضوع می تواند رفت و آمد را راحت تر کند و دیگر نیازی هم به دست زدن به درب برای باز و بسته کردن نخواهیم داشت.

 

  1. مناسب برای معلولین

شاید در موسسه یا مکانی، افراد این دغدغه را داشته باشند که عبور و مرور معلولین با استفاده از درب های معمولی سخت خواهد بود؛ برای همین وقتی از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده می کنیم، تمام افراد از خاص و عام، پیر و جوان می توانند به راحتی از این درب ها برای عبور کردن راحت تر بهره بگیرند.

 

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی

وقتی این درب ها بسته هستند، انرژیی که از طریق درب به هدر می رود تا نیمی کاهش می یابد؛ به طوری که شما می توانید به طور تقریبی ۳۵ تا ۵۰ درصد در سال صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشید. این موضوع می تواند کمک بزرگی به آسانی پرداخت قبوض و مصرف بهینه انرژی کند.

 

  1. خداحافظی با گرد و غبار

یکی از دغدغه های کسانی که فروشگاه دارند این است که گرد و غبار روی اجناس ننشیند؛ به همین دلیل آن ها به دنبال دربی هستند که این کار را برای آن ها انجام دهد؛ درب شیشه ای اتوماتیک به دلیل این که زود و با سرعت باز و بسته می شوند، مانع ورود گرد و غبار به آن مکان یا فروشگاه خواهد شد. این درب نه تنها برای عبور و مرور سریع خوب است، بلکه به سلامت آن ها نیز اهمیت می دهد.

 

  1. اشغال فضای بسیار کم

بسته به نوع دربی که شما انتخاب می کنید، فضایی که قرار است اشغال شود متفاوت خواهد بود؛ اما در کل این درب ها فضای کمی را اشغال می کنند و مانند درب های آهنی و چوبی نیستند که به دلیل در برگرفتن فضای زیادی باعث اذیت شدن ما شوند. همان طور که گفته شد این درب ها در دو نوع فریم دار و بدون فریم تولید می شوند و همین موضوع نیز سبب اشغال جای کمتر یا بیشتر خواهد شد.

 

  1. متفاوت بودن سرعت باز و بسته شدن درب

شما می توانید باتوجه به آن محلی که از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده می کنید، سرعت باز و بسته شدن آن را تغییر دهید؛ برای مثال در فروشگاهی که تردد آن بسیار زیادی است، به طور طبیعی سرعت باز و بسته شدن آن با دربی که داخل یک مجتمع قرار دارد، مختلف خواهد بود؛ پس باتوجه به مکان و شرایطی که از این درب ها در آن مکان استفاده می شود، سرعت باز و بسته شدن آن هم فرق خواهد داشت.

 

  1. متنوع

درب شیشه ای اتوماتیک دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی است که این مدل های گوناگون دست ما را برای انتخاب باز خواهد گذاشت؛ برای مثال دربی که در ورودی اصلی بیمارستان استفاده می شود، با دربی که در اتاق های عمل یا آی سی یو بهره می گیرند، فرق خواهد داشت.

 

  1. قابل استفاده در تمام دماها

درب شیشه ای اتوماتیک از آن جایی که با شیشه سکوریت ساخته می شود، قابل استفاده در تمام دماها است؛ برای مثال شما می توانید از این ها در پایین ترین و یا حتی بالاترین دمای هوا نیز استفاده کنید؛ می توانید این موضوع را با گرما دادن به شیشه نشکن ها امتحان کنید و به وضوح قدرت آن را ببینید.

 

  1. زیبایی بسیار زیاد

وقتی از درب شیشه ای اتوماتیک در فضاهایی مثل ورودی درب خانه ها استفاده می کنید، باعث زیبایی و شیک شدن آن خواهد شد. در صورتی که از این درب ها بهره بگیرید، ارزش آن خانه یا آن مکان بالاتر خواهد رفت. درب شیشه ای اتوماتیک بسیار ساده و مینیمال بوده، اما درعین حال شیک و قابل تحسین است.

 

معایب درب شیشه ای اتوماتیک

  1. قیمت

این درب ها در انواع متفاوتی تولید می شوند؛ به همین دلیل قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. هر چه مدل دربی که انتخاب می کنید، شیک تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. طبیعی است که درب شیشه ای اتوماتیک از درب های معمولی گران قیمت تر باشند و آن هم به این دلیل است که درب شیشه ای اتوماتیک بسیار مقاوم و با کیفیت است.

 

  1. تمیزکاری سخت

یکی از عیب های پررنگی که برای مصرف کنندگان خیلی مهم بوده، تمیز کردن سخت این درب ها است؛ تمام مصرف کنندگان که از این ها در مجتمع، بیمارستان، فرودگاه و … استفاده می کنند، می دانند که برای تمیز کاری باید از دستمال و شوینده هایی بهره بگیرند که شیشه و فریم های آن به راحتی تمیز شود.

 

  1. کار کردن با برق

درب های شیشه ای با برق کار می کنند و این یکی از عیب های بزرگ آن ها است؛ بعضی ها می پرسند که اگر برق ها قطع شود و افراد نتوانند وارد آن محل و یا از آن خارج شوند، چه اتفاقی می افتد؟ درست است که این درب ها با برق باز و بسته می شوند، اما در ساخت آن ها از باتری های مخصوصی استفاده می کنند که در هنگام قطع برق می توان از آن درب ها بهره گرفت.

 

  1. نصب و مراقبت

نصب این درب ها فقط باید به دست افرادی انجام شود که در این حرفه تخصص دارند؛ زیرا اگر قطعه ای غلط و یا در جای نادرستی نصب شود، درب شما به راحتی خراب خواهد شد. هنگامی که این درب ها به دست افراد ماهر نصب شد، حالا دیگر نوبت شماست که از این درب ها به درستی مراقبت کنید. شما می توانید با انجام دادن برخی از کارها مانند روغن کاری از درب های شیشه ای محافظت کرده و طول عمر آن ها را افزایش دهید.

 

در چه جاهایی می توانیم از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده کنیم؟

شاید بیشتر شما با شنیدن این سوال بگویید که از این درب ها در بیمارستان ها، ادارات، دفاتر و … استفاده می کنند؛ اما کاربرد این درب ها فقط به این مکان ها ختم نمی شود. شما می توانید در دکورهای داخلی خانه نیز از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده کنید و آشپزخانه را از پذیرایی جدا کنید؛ یا اگر خانه شما دارای اتاق هایی برای مطالعه است، می توانید آن را با بهره گیری از درب شیشه ای اتوماتیک از پذیرایی و … جدا کنید. با این کار زیبایی خانه  بیشتر و شیک تر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که استفاده از این درب ها هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید از آن ها در هرجایی که دوست دارید، بهره بگیرید.  فقط کافیست با کمی دقت، بهترین و مناسب ترین درب را برای خانه و مکان هایی دیگر خریداری کنید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید