قطعات درب شیشه ای اتوماتیک

قطعات درب شیشه ای اتوماتیک

درب های شیشه ای یکی از پرکاربردترین درب هایی هستند که از آن ها در مکان های بسیار زیادی اعم از، درمانگاه ها، ادارات، دفاتر و … استفاده می شود؛ از این رو انتخاب یکی از بهترین درب ها برای مصرف کنندگان آن خیلی مهم است؛ پس بهتر است با قطعات درب شیشه ای اتوماتیک آشنا شوید. در این صورت بهترین نوع درب ها را انتخاب خواهید کرد؛ همان طور که متوجه شدید، قرار است درمورد قطعات درب شیشه ای اتوماتیک صحبت کنیم و درباره ی مهم ترین آن ها توضیح دهیم.

 

قطعات درب شیشه ای اتوماتیک به علاوه انواع درب شیشه ای

این درب ها در انواع متفاوتی تولید می شوند؛ پس بدیهی است که قطعات درب شیشه ای اتوماتیک آن ها نیز متفاوت خواهد بود. پس برای این که یک انتخاب موفق داشته باشید، بهتر است به قطعات درب شیشه ای اتوماتیک توجه کنید و بدانید که هر یک از آن ها بهتر است در کجا استفاده شوند؟ درب شیشه ای را می توانید به صورت تلسکوپی، سویینگ، نیم گرد و … تهیه کنید؛ ولی باید به ویژگی های آن نیز توجه کرده تا از آن ها درست بهره بگیرید. قطعات درب شیشه ای اتوماتیک در نوع و قیمت آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

قطعات درب شیشه ای و اتوماتیک و مهم ترین آن

هر یک از قطعات درب شیشه ای اتوماتیک می تواند در جای خود مهم و با ارزش باشند؛ البته این قطعات تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد درب ها خواهند داشت. برای این که با عملکرد این قطعات آشنا شوید، بهتر است اول بدانید که آن ها در کجا استفاده می شوند؛ بعد از آن به راحتی می توانید تشخیص دهید که عملکرد آن ها چگونه است و چطور می توان از آن ها به درستی استفاده کرد.

 

  1. موتور

موتور را می توان اولین قطعه ی مهم این درب ها دانست؛ زیرا اگر موتور نباشد، درب شما شروع به کار نخواهد کرد؛ پس باید در گزینش آن ها توجه بسیار زیادی کنید. موتور نیروی الکترونیکی را تبدیل به انرژی حرکتی خواهد کرد. موتور باعث به حرکت درآمدن هنگره ها می شود و سبب حرکت آن ها به سمت چپ یا راست خواهد شد. موتورها در انواع متفاوتی وجود دارند و بسته به نیاز درب ها از یکی از آن ها استفاده می کنند.

 

  1. کنترل باکس

کنترل باکس یکی از قطعات درب شیشه ای اتوماتیک است که این باکس مانند مغز یک انسان عمل می کند؛ چون دستورات دریافتی را بررسی می کند و سپس به آن ها جواب می دهد. البته لازم به ذکر است که اگر مشکلی در کنترل باکس اتفاقی بیافتد، باز و بسته شدن درب خراب خواهد شد و درب درست کار نخواهد کرد. باید در هنگام نصب این قطعه به آن توجه بسیار زیادی کنید؛ زیرا اگر اشتباه نصب شود، دستگاه از کار خواهد افتاد.

 

  1. ریل و کاور

اگر دقت کرده باشید، درب های شیشه ای اتوماتیک بی سر و صدا و روان باز و بسته می شوند؛ دلیل این حسن و خوبی وجود ریل و کاور است. این ریل ها از جنس آلومینیوم سخت هستند که کاربرد بسیار زیادی در این درب ها دارد؛ روی این ریل ها کاوری کشیده می شود که می توان هر چند ماه یک بار آن را تعویض کرد.

 

  1. باتری بک آپ

این باتری یکی از ضروری ترین قطعات درب شیشه ای اتوماتیک است که اگر نباشد ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند؛ شاید بپرسید چرا استفاده از این باتری ها در درب های شیشه ای ضروری و مهم است، درحالی که در آن از موتور بهره می گیرند. جواب این سوال این است که در زمان قطعی برق درب شما حرکت خواهد داشت.

 

  1. ریموت کنترل

ریموت کنترل یکی از قطعات درب شیشه ای اتوماتیک است، اما نمی توان گفت یکی از مهم ترین آن هاست؛ وظیفه ریموت این است که از راه دور اجازه کنترل درب را به شما می دهد. پس شما می توانید با استفاده از این ریموت ها خیلی راحت تر درب شیشه ای ها را کنترل کنید.

 

  1. قفل برقی

برای این که سطح امنیت فروشگاه، دفتر و … را بالا ببرید، می توانید از این درب های شیشه ای استفاده کنید؛ قفل برقی می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند، به طوری که شما می توانید با خیال راحت، محل کارتان را ترک کنید.

 

  1. کلید تعیین وضعیت

شاید از اسم این قطعه درب شیشه ای اتوماتیک مشخص باشد که شما می توانید با استفاده از این کلید، درب را در حالت های مختلف ( باز، نیمه باز و بسته) قرار دهید. این کلید می تواند یکی از قطعات پرکاربرد باشد؛ برای مثال شما می توانید در وقت ناهار، درب را کاملا قفل کنید.

 

  1. حسگرها

این قطعه در بالای درب های شیشه ای نصب می شوند که به باز شدن درب به صورت خودکار کمک می کند؛ این حسگرها بنا بر اشعه ها باعث باز و بسته شدن درب ها خواهند شد. این بخش کمک می کند که دیگر نیاز نباشد درب ها را به صورت دستی باز و بسته کنیم و فقط کافیست از جلوی آن ها رد شویم تا این درب ها به کمک حسگرها و دیگر قطعات درب شیشه ای اتوماتیک به صورت خودکار باز و بسته شوند.

 

اهمیت استفاده از قطعات درب شیشه ای اتوماتیک مناسب

وقتی از قطعه هایی استفاده می کنید که استاندار و مرغوب هستند، به راحتی می توانید از آن سال های زیادی استفاده کنید. اهمیت بهره گیری از آن ها نیز به کاربرد درب ها بر می گردد؛ زیرا اگر شما در درب های شیشه ای اتوماتیک از قطعات مرغوب و مناسب بهره بگیرید، می توانید از آن ها استفاده کاربردی بکنید. البته لازم به ذکر است زمانی می شود به اهمیت استفاده از این قطعات پی برد که از نزدیک با آن ها ارتباط داشته باشیم و کاربرد آن ها را ببینیم.

 

چگونه از قطعات درب شیشه ای اتوماتیک به درستی استفاده کنیم؟

شاید این سوال، پرسش خیلی از شماها باشد که چگونه می توان از این قطعات و درب ها به درستی محافظت کرد؟ باید به شما بگوییم که با رعایت چند نکته می توانید به راحتی طول عمر آن ها را افزایش دهید.

 

  • روغن کاری می تواند باعث روان شدن حرکت درب ها شود؛ در صورت استفاده از روغن کاری با روغن های مناسب به سالم ماندن قطعات کمک خواهید کرد.
  • اگر قطعات را به درستی نصب نکنید، آن ها از جای خود در می آیند و خیلی زود خراب می شوند؛ با نصب درست می توان از قطعات مدت زمان بیشتری استفاده کرد.
قطعات درب شیشه ای اتوماتیک

قطعات درب شیشه ای اتوماتیک

قیمت قطعات درب شیشه ای اتوماتیک

این قطعات می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند که دلایل زیادی دارد؛ برای مثال وقتی شما می خواهید یک لباس بخرید، جنس آن، مارک آن، شرکت تولیدکننده و … آن ها تاثیرات مثبت و منفی روی قیمت خواهند داشت. در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت قطعات درب شیشه ای اتوماتیک اشاره خواهیم کرد. این عوامل می تواند در مکان ها و زمان های متفاوت، مختلف باشند.

 

  • شرکت تولیدکننده
  • متریال
  • مکان فروش آن
  • نحوه خرید
  • خدمات شرکت

اگر به دنبال یک قطعه ی خوب هستید، باید به شرکتی مراجعه کنید که سابقه بسیار بالایی داشته باشد؛ برخی از شرکت ها برای همه ی ما ثابت شده هستند. به طوری که وقتی نام آن ها را می شنویم، به یاد جنس های مرغوب آن ها خواهیم افتاد. متریال و جنسی که از آن برای تولید قطعه ها استفاده می شود، بسیار مهم اند؛ به طوری که این قطعه ها به استحکام و ماندگاری قطعات کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

همان طور که همه شما می دانید، بعضی از فروشگاه ها قیمت نامناسبی دارند و شاید نتوان در آن جا یک قطعه مناسب با قیمت خوب خریداری کرد؛ پس باید به مکان خریدتان توجه زیادی کنید. یکی دیگر از دلایلی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت قطعات داشته باشد، نحوه خرید شماست؛ اگر خرید خود را به صورت حضوری انجام بدهید، علاوه بر هزینه خود قطعات باید هزینه رفت و آمد هم بپردازید و وقت خود را نیز از دست خواهید داد. اما اگر خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید، می توانید قیمت ها را با هم مقایسه کنید و با خدمات هر یک از آن ها آشنا شوید؛ در این خرید می توانید وقت خود را حفظ کنید و خریدتان را نیز انجام دهید.

خدماتی که یک شرکت برای شما خواهد داشت نیز می تواند یکی از دلایل تغییر قیمت باشد؛ به طور طبیعی شرکتی که از خدمات بالاتری برخوردار است، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. شما می توانید باتوجه به این نکات، قطعات درب شیشه ای اتوماتیک را با قیمت مناسب تری خریداری کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال یک تولیدکننده مناسب باشید و با استفاده از خدمات آن بهترین قطعات را خریداری کنید. برای مثال خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین و ضروری ترین خدمات است که نشان دهنده حسن نیت شماست؛ اگر خدمات پس از فروش یا خدمت هایی از این قبیل داشته باشید، مشتریان به شما اطمینان خواهند کرد و به یک مشتری ثابت تبدیل می شوند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید