درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک

درب ها نقش بسیار موثری در تامین امنیت دارند و از گذشته به آن ها توجه شده است؛ درب ها همیشه مورد توجه معماران در ساخت بناهای قدیمی و ساختمان های جدید بوده و هستند؛ درب شیشه ای اتوماتیک یکی از درب هایی است که امروزه به آن توجه بسیار زیادی می شود. درب شیشه ای اتوماتیک، بسیار کاربردی است و مزایای قابل توجه ای دارد. درب های اتوماتیک به صورت برقی و با حسگر باز و بسته می شوند. این درب ها با شیشه ی بسیار باکیفیتی ساخته شده اند؛ پس طبیعی است باید به کیفیت درب ها توجه بسیار زیادی کرده تا بهترین درب شیشه ای اتوماتیک را خریداری کنید.

در اکثر مکان های عمومی مانند بیمارستان ها، مراکز خرید، نمایشگاه ها و … از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده می شود. درب اتوماتیک می تواند از شیوع میکروب ها جلوگیری کند؛ وقتی شما به دستگیره درب ها دست نزنید، میکروب ها کمتر وارد بدن شما خواهند شد. بهتر است از این درب ها برای مکان هایی که تجمع بسیار زیادی دارند استفاده شود؛ زیرا این درب ها از شلوغی جلوگیری خواهند کرد. درب اتوماتیک در انواع گوناگونی تولید می شود و هر یک از درب شیشه ای اتوماتیک در سبکی ساخته خواهند شد. ما در این مقاله می خواهیم، شما را با درب شیشه ای آشنا کرده و درمورد مزایا، اهمیت، کاربردها و … آن صحبت کنیم با ما در نوین تکنیکال همراه شوید.

 

انواع درب شیشه ای

 

  1. درب اتوماتیک کشویی

این درب یکی از معروف ترین درب های شیشه ای است که می توان آن ها را در فروشگاه ها به وفور دید. درب اتوماتیک کشویی به نام درب اسلایدینگ نیز شناخته می شود؛ درب شیشه ای اتوماتیک دارای حسگر چشمی است و زمانی که فردی به آن نزدیک می شود، درب باز خواهد شد. این درب یکی از درب اتوماتیک شیشه ای است که بسیار محبوب اند و از آن ها استفاده بسیار زیادی در مکان های پرتردد می شود. این درب قیمت مناسب تری نسبت به درب های دیگر دارد و استفاده از آن بسیار رایج تر است.

 

  1. درب اتوماتیک شیشه گردان

این درب ها جز درب های بسیار لوکس و لاکچری هستند و بیشتر در مراکزی مانند هتل های شیک و گران قیمت استفاده می شوند. شما می توانید از این درب ها برای مکان های کوچک نیز بهره بگیرید؛ زیرا درب شیشه ای اتوماتیک جای بسیار کمی را اشغال می کند و شما با استفاده از این درب ها می توانید محیط هتل و … را بسیار زیباتر و جذاب تر نشان دهید. این درب ها نسبت به درب شیشه ای اتوماتیک دیگر گران تر هستند.

 

  1. درب اتوماتیک کروی

این درب با نام هایی دیگری نیز شناخته می شود؛ شما می توانید این درب را با نام درب منحنی یا قوسی نیز پیدا کنید. درب اتوماتیک کروی می تواند هماهنگی بسیار خوبی با نمای ساختمان داشته باشد و باعث زیبایی هرچه بیشتر آن شود. در انتخاب این درب ها باید بسیار مراقب باشید تا بهترین درب با عالی ترین کیفیت را خریداری کنید. از این درب در ساختمان ها، هتل ها و … استفاده می شود. این درب نیز قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

 

این سه درب شیشه ای اتوماتیک سه تا از درب هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و شما می توانید از آن ها در ساختمان های بسیار زیادی استفاده کنید. استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک می تواند در بیمارستان ها، هتل ها و مکان هایی از این قبیل بسیار کاربردی باشد.

 

 

مزایای درب اتوماتیک

درب اتوماتیک دارای مزایای بسیار زیادی است که این مزیت ها باعث می شود ما به سمت آن شی جذب شویم و از آن استفاده کنیم. در این بخش قصد داریم به مزیت های درب های شیشه ای اشاره کنیم و آن ها را توضیح دهیم. برای استفاده از این درب ها بهتر است قبل از هرچیزی با مزایای آن ها آشنا شوید.

 

  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی

وقتی از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده می کنید، از هدر رفتن انرژی جلوگیری خواهید کرد. در صورتی که از این درب ها استفاده می کنید، به میزان قابل توجه ای از هدر رفتن انرژی جلوگیری خواهید کرد و همین موضوع باعث رسیدن انرژی به تمام شهرها خواهد شد و میزان هزینه آن ها کاهش خواهد یافت.

 

  • جلوگیری از شیوع بیماری ها

وقتی از این درب ها به ویژه در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده می کنید، از شیوع بیماری ها جلوگیری خواهید کرد؛ زیرا درب شیشه ای اتوماتیک با دست باز و بسته نمی شوند و دارای حسگرهای چشمی هستند که همین موضوع می تواند از همه گیری بیماری ها جلوگیری کرده یا آن ها را کاهش دهید.

 

  • امنیت

درب شیشه ای اتوماتیک دارای امنیت بسیار بالایی است؛ زیرا قفل الکترومکانیکی دارد. معمولا درب های اتوماتیک، امنیت بیشتری نسبت به درب های معمولی دارند. وقتی از این درب ها استفاده می کنید، خیالتان از امنیت مرکز خرید، هتل و … راحت است.

 

  • کاهش صداها

وقتی از درب شیشه ای استفاده می کنید، صداهای بیرون ساختمان تا حدودی کمتر خواهند شد و شما می توانید به راحتی کارهایتان را انجام دهید. برای مثال افرادی که در بیمارستان ها کار می کنند به آرامش نیاز و بیماران نیز نیاز به استراحت دارند؛ پس درب شیشه ای اتوماتیک می تواند سبب کاهش صداها شود.

 

  • کاهش شلوغی

اگر درب ها به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند، رفت و آمد افراد راحت تر خواهد شد؛ اگر از درب های معمولی در مکان های شلوغ استفاده کنید، تجمع بسیار زیادی خواهد شد و کارها خیلی کند پیش خواهد رفت. به همین دلیل شما می توانید از درب شیشه ای ها در مکان های شلوغ بهره بگیرید.

 

  • نمای زیبا

این درب ها باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان خواهند شد و باید از این درب ها باتوجه به نمای ساخنتمان ها استفاده کنید. وقتی یک درب مناسب را انتخاب می کنید، می توانید به یک نتیجه بسیار خوبی برسید. زیبایی ساختمان توسط این درب ها می تواند حس خوبی را به افراد منتقل کند.

 

  • مقاوم

درب شیشه ای اتوماتیک دارای مقاومت بسیار زیادی است؛ زیرا شیشه ای که این درب ها با آن ساخته می شوند، شیشه سکوریت است. مقاومت شیشه سکوریت تقریبا ۷ برابر دیگر شیشه ها بوده به طوری که می توان از آن ها در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین استفاده کرد. در صورتی که این شیشه ها شکسته شوند، هیچ خطری برای افراد نخواهد داشت؛ زیرا شیشه ها به تکه های خیلی ریز تبدیل می شوند.

 

این چند مزیت تنها بخشی از مزایای درب شیشه ای اتوماتیک بود که شما می توانید در هنگام استفاده از این درب ها آن ها را به وفور مشاهده کنید. مزیت های این جعبه ها بسیار زیاد است و می توانید با توجه به آن ها، درب های شیشه ای خود را انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم از این درب ها برای زیبا شدن ساختمان، امنیت، مقاومت و … بهره بگیرید.

 

درب شیشه ای از چه اجزایی تشکیل شده است؟

بیشتر درب های شیشه ای از اجزای تقریبا مشابهی تشکیل شده اند؛ ممکن است ابزار یک برند از برند دیگر بهتر باشد. پس هنگام خرید درب ها باید به کیفیت اجزای درب شیشه ای اتوماتیک توجه بسیار زیادی کنید؛ اگر به این نکته توجه نکنید ممکن است ابزارها خیلی زود از بین بروند.

 

موتور اصلی ترین بخش این درب هاست که بدون آن درب شروع به باز و بسته شدن نخواهد شد؛ در خرید درب ها باید به جنس موتور توجه بسیار زیادی کنید. حرکت موتورها به صورت چپ گرد و راست گرد است.

کنترل باکس بخش دیگری است که کاربرد بسیار زیادی دارد؛ می توان گفت این بخش به دیگر قسمت ها فرمان می دهد که چه کنند. کنترل باکس را باید در مکانی قرار دهید که به آن آسیبی نرسد؛ سعی کنید آن را در جایی بگذارید که آب و رطوبت از آن عبور نکند.

ریل ها باعث باز و بسته شدن آرام و بی صدا درب ها خواهند شد که این ریل ها از جنس آلمینیوم هستند؛ یک کاور هم روی این ریل ها کشیده می شود که باید هر چند ماه یکبار آن را تعویض کنید. باتری بک آپ باید داخل این درب ها موجود باشد؛ در غیر این صورت اگر برق قطع شود، درب دیگر باز و بسته نخواهد شد. باتری بک آپ می تواند به شما در قطعی برق کمک بسیار زیادی کند.

ریموت می تواند به شما در کنترل درب ها از راه دور کمک کند؛ وقتی شما از ریموت استفاده می کنید، می توانید خیلی راحت با استفاده از آن درب ها را باز و بسته کنید. حسگرها باعث باز و بسته شده اتوماتیک درب ها خواهند شد؛ این حسگر ها کمک می کنند که افراد راحت تر وارد و خارج شوند.

 

اهمیت درب شیشه ای اتوماتیک

در زمان شیوع بیماری کرونا، درب های شیشه ای اهمیت بسیار بالایی داشته و دارند؛ به صورتی که تا حدودی از همه گیری بیماری کرونا جلوگیری می کردند؛ این جعبه ها اهمیت دیگری در جلوگیری از ازدحام دارند که در این روزها باید به این موضوع توجه بسیار زیادی شود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید