انواع درب های کشویی و ویژگی های طراحی آنها

انواع درب های کشویی و ویژگی های طراحی آنها
سیستم های درب کشویی مدت هاست که یک روند ثابت در طراحی داخلی بوده است. آنها علاوه بر ظاهر ظریف و زیبا، دارای عملکرد، کاربردی و ارگونومی عالی هستند. گزینه های مختلف درب کشویی به شما این امکان را می دهد که بدون به خطر انداختن مساحت اتاق، فضا را با موفقیت منطقه بندی یا ترکیب کنید. این مقاله به نوعی راهنمای دنیای این طرح های منحصر به فرد خواهد بود و قطعا برای کسانی که نمی دانند چگونه بهترین مدل را برای خانه خود انتخاب کنند مفید خواهد بود.

 

 

درهای کشویی
درب های کشویی، تک برگ یا دوکفه ای هستند. مدل‌های تک دری در امتداد ریل‌ها به موازات دیوار حرکت می‌کنند، سازه‌های دوسر به روشی مشابه عمل می‌کنند، تنها تفاوت آن‌ها این است که بوم‌های آن‌ها در جهات مختلف از یکدیگر جدا می‌شوند.
طراحی مدل درب های کشویی
راه حل های طراحی فراوان درب های کشویی مدرن می تواند حتی عجیب ترین تخیل را شگفت زده کند. آنها دارای اشکال مختلف (مستطیل، منحنی، شعاعی)، ساختار (موازی کشویی و تاشو کشویی) و اندازه (استاندارد و غیر استاندارد)، به علاوه آنها از مواد کاملا متفاوت و ترکیب آنها ساخته شده اند.
اصول سیستم های کشویی
با وجود تنوع بسیار زیاد در طراحی درهای کشویی، تنها دو مفهوم ساختاری برای چنین سیستم هایی وجود دارد – کشویی موازی و تاشو کشویی. آنها نه تنها در طراحی و روش حرکت، بلکه در مکانیسم های قابل جابجایی و همچنین در فناوری نصب متفاوت هستند.
ساخت درهای کشویی موازی ممکن است شامل یک یا چند فلپ باشد که به موازات یک سطح عمودی حرکت می کنند. چنین درهایی با عایق صوتی خوب، قابلیت اطمینان و دوام مشخص می شوند.
مدل های کشویی و تاشو از چند قسمت تشکیل شده اند. آنها نمی توانند عایق کافی از بوها و صداها را فراهم کنند، بنابراین بیشتر برای تقسیم شرطی فضاها به مناطق یا به عنوان یک عنصر تزئینی در فضای داخلی استفاده می شود.

 

انواع درب های اتاق کشویی
درب های کاست
آنها می توانند یک یا دو بال داشته باشند و بر اساس همان اصل درب اتاق کار کنند. مهم ترین نکته در مورد چنین مدل هایی وجود طاقچه های مخصوص در دیوار است که در هنگام باز شدن برگ های در پنهان می شوند. طاقچه را می توان از دیوار خشک یا سایر مصالح ساختمانی ساخت، یا می توانید یک نسخه تمام شده با درب کشویی خریداری کنید.
درب های شعاعی
آنها با شکل گرد منظم، ظاهر دیدنی و اصلی مشخص می شوند. حرکت نقاشی روی راهنماهای مخصوصی انجام می شود که شعاع درها را تکرار می کند.
درب های آبشاری
آنها یک بوم ثابت و چند بوم متحرک دارند. همه عناصر در امتداد راهنماهای جداگانه حرکت می کنند و می توانند به طور همزمان از یک سمت خاص از دهانه مونتاژ شوند.
درهای داخلی
سازه کشویی دو لنگه که در داخل دهانه قرار دارد. فلپ ها به سمت یکدیگر حرکت می کنند در حالی که تنها نیمی از دهانه بدون عبور باقی می ماند.
سازه های درب کشویی و تاشو
درهای کشویی و تاشو در عملکرد عملی، جمع و جور و از نظر زیبایی شناسی جذاب هستند. مدل هایی با بال و دو بال وجود دارد. مزیت اصلی این طراحی فشرده بودن است. نیازی به یک بخش آزاد از دیوار برای باز شدن ندارد. هنگامی که درب در یک جهت جمع می شود، قسمتی از در را اشغال می کند که از عرض آن می کاهد. اما به دلیل ضخامت کم نقاشی، از دست دادن فضا ناچیز است. چنین مدل هایی برای نصب در راهروهای باریک، جایی که امکان استفاده از درب با سازه های دیگر وجود ندارد، عالی هستند.
تفاوت در مکانیسم های نصب درب های داخلی کشویی

انواع خاصی از درهای کشویی نیاز به استفاده از نوع خاصی از سخت افزار دارند. روش بستن، شکل راهنماها، تعداد شیارها و مکانیسم های غلتکی. همه اینها به طراحی، اندازه و وزن درب بستگی دارد. طرح های مختلفی از سیستم های متحرک برای جابجایی لنگه درب وجود دارد.
درب بر روی مکانیزم های غلتکی در امتداد راهنماهای واقع در کف یا در کف و بالای درب حرکت می کند. این طراحی به طور قابل اعتماد درب را در حالت عمودی محکم می کند و عایق صوتی و حرارتی خوبی را فراهم می کند.
این مکانیسم شامل حرکت درب روی غلتک ها فقط روی یک ریل است که بالای درب قرار دارد. نصب آن باید فقط بر روی دیوارهای محکم و قابل اعتماد انجام شود. طراحی این سیستم کشویی شامل پروفیل آلومینیومی، مجموعه ای برای نصب قاب، مکانیزم های غلتکی و عناصر قفل است. محاسبه تعداد رول ها طبق طرح زیر انجام می شود: برای یک درب با وزن تا ۷۰ کیلوگرم، یک مجموعه کافی است، با وزن بیشتر، لازم است تعداد رول ها را بر این اساس افزایش دهید.
برای جلوگیری از پایین آمدن تصادفی درها از ریل بالایی از درپوش استفاده می شود و برای جلوگیری از پس زدن برگ های در از پرچم های مخصوص استفاده می شود.
مزایای ساخت و ساز درب با چنین مکانیزم قابل جابجایی عبارتند از:
حرکت صاف و بی صدا کرکره های ارائه شده توسط بلبرینگ ها و غلتک های پوشش داده شده سیلیکونی؛
ایمنی و دوام سیستم به دلیل افزایش استحکام و استحکام کنترل بالا.
درب های عریض غیر استاندارد
چنین مدل هایی به سفارش ساخته می شوند. محبوب ترین مواد برای برگ درب شیشه یا آینه است. ساختار شیشه ای به اتاق بی وزنی و زیبایی می بخشد و همچنین به افزایش نور طبیعی اتاق کمک می کند. درب آینه ای از نظر بصری حجم اتاق را دو برابر می کند.
هنگام سفارش درهای کشویی که عرض استاندارد ندارند، لازم است فضای کافی برای باز شدن معمولی بوم در نظر گرفته شود. دیوار کناری باید حداقل برابر با عرض بوم باشد.
طرح های ارتفاعات غیر استاندارد به صورت جداگانه ساخته می شوند، به عنوان مثال درب های قوسی و غیره. لازم به ذکر است که هزینه هر درب غیر استاندارد بالاتر از قیمت محصولات عرضه شده توسط سازنده خواهد بود.
تفاوت درب های کشویی دستی و اتوماتیک
باز و بسته شدن درب های کشویی داخلی به صورت دستی و از طریق سیستم اتوماتیک مخصوص قابل انجام است. با مدل های دستی، همه چیز مشخص است: با نگه داشتن دستگیره، فرد در را در جهت درست حرکت می دهد.
در مورد ساختار درب های اتوماتیک، آنها توسط یک سنسور ویژه با اشعه مادون قرمز تغذیه می شوند که به نزدیکی فرد پاسخ می دهد. درب های اتوماتیک برای استفاده راحت، راحت و آسان هستند، اما هزینه آنها بسیار بالاتر از تنظیمات دستی است. استفاده از درب شیشه کشویی صرفه جویی در فضا را تضمین می کند. در عین حال، چنین محصولاتی بی صدا و سبک هستند.
درهای شیشه ای کشویی برای هر اتاقی مناسب است. ما می توانیم درب را برای هر شکل و رنگی بسازیم. متخصصان ما همچنین سازه‌های مات، شفاف و رنگی تولید می‌کنند که می‌توان آن‌ها را با شیشه‌های آینه‌ای، رنگی یا طرح‌دار ارائه کرد.
اتوماسیون یک درب داخلی دستی از قبل نصب شده بسیار امکان پذیر است، اما برای این کار شما نیاز به خرید مجموعه ای مناسب از تجهیزات دارید.
تطبیق پذیری درهای شیشه ای کشویی به شما امکان می دهد چنین سازه هایی را در دفاتر، مراکز خرید، آپارتمان های مسکونی، فرودگاه ها، بانک ها و ایستگاه ها ایجاد کنید.
کدام لوازم جانبی برای درب های کشویی استفاده می شود؟
علاوه بر این، ما طرح ها و سیستم هایی را برای جابجایی درب های کشویی شیشه ای با استفاده از لوازم جانبی با کیفیت بالا از تولید کنندگان جهانی تولید می کنیم.
طراحی کشویی شیشه ای با سیستم حرکت باز شامل حرکت درب بر روی یک مسیر باز متصل به دیوار یا شیشه ثابت است. تنظیمات کشویی با این سیستم با طراحی مدرن مشخص می شود.
استفاده در طراحی لوازم جانبی درهای شیشه ای کشویی برای فولاد ضد زنگ به چنین محصولاتی اجازه می دهد تا در فضای داخلی خوب به نظر برسند که به سبک تکنولوژی بالا اجرا شده اند. این نوع درب ها بادوام و راحت بوده و همچنین سبک و شیک هستند.
درب های شیشه ای کشویی با مکانیزم نوع بسته مجهز به سیستمی از پروفیل های آلومینیومی هستند که شرکت های گیره و چرخ دستی را پنهان می کنند. درب با چنین سیستمی به سقف یا دیوار متصل می شود.
همچنین امکان نصب درب شیشه ای کشویی با مکانیزم بازشو اتوماتیک وجود دارد.
تزیین سطح شیشه
فن آوری های مدرن برای تولید درب ها و پارتیشن های شیشه ای به شما امکان می دهد هر رنگی را برای چنین سازه هایی انتخاب کنید. همچنین برای حکاکی روی شیشه یا رنگ آمیزی محلول شیشه به دلخواه موجود است.
برای درهای کشویی از شیشه های رنگی استفاده کنید که با استفاده از مجموعه ای از شیشه های مات مختلف به دست آمده اند. همچنین درهای شیشه ای کشویی می توانند از مواد ترکیبی ساخته شوند. هزینه درب های داخلی این نوع به مواد مورد استفاده برای تولید آنها و پیچیدگی دستگاه صحافی بستگی دارد.
سخن پایانی
کارکنان مجرب ما قادر به نصب درب های شیشه ای کشویی و راه اندازی مکانیزم های آنها هستند. در عین حال ما ضمانت کیفیت کار شما را ارائه می دهیم.

برای امتیاز دادن کلیک کنید