درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک و نکات قابل توجه آن

 

درب شیشه ای اتوماتیک و نکات مهم و قابل توجه مربوط به آن

درب شیشه‌ ای اتوماتیک امروزه کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده است به طوری که در طیف وسیعی از مکان‌ها نظیر بیمارستان‌ها، بانک‌ها، ساختمان‌های اداری، لابی خانه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، باشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌ها استفاده می‌شود. درب‌های اتوماتیک یا به صورت هوشمند و یا ریموت‌ از راه دور کنترل می‌شوند. البته در مواردی برای امنیت بالاتر برای آنها دکمه‌هایی برای اجازه ورود و خروج طراحی می‌شود. درب‌های شیشه‌ ای  اتوماتیک مزایای بسیار زیادی دارند که امروزه کشورها و کمپانی‌های بزرگ را بر سر رقابت آورده.

 

درب شیشه‌ ای و مزایای جذاب آن

درب‌ شیشه‌ ای اتوماتیک مزایای بسیاری دارند که امروزه بسیاری از سازندگان ساختمان به آن‌ها پی برده و سعی در استفاده از آن در طراحی‌های خود دارند. یکی از نکات مثبت آنها جلوگیری از هدر رفت انرژی است. انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف سال با استفاده از این درب‌ها داخل ساختمان حفظ شده و از رد و بدل شدن انرژی میان فضای کاری و بیرون جلوگیری می‌شود.

از دیگر مزایای این درب‌ها می‌توان به بی نیازی آن‌ها به لمس توسط افراد اشاره کرد. همین نکته از دلایل اصلی است که طراحان از این درب‌ها در ساختمان‌ بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌کنند و در نتیجه از انتقال ویروس و میکروب بین افراد جلوگیری می‌کنند. عدم نیاز به وجود دستگیره در این درب‌ها باعث زیباتر شدن ظاهر آنها و طراحی دکوراسیون داخلی نیز شده است.

عایق‌های بکار رفته در درب شیشه ای اتوماتیک از ورود انواع حشره و گرد و غبار به داخل جلوگیری میکند و مانند یک عایق صدا عمل می‌کند.

 

قطعات کلیدی درب

در این قسمت قطعات اصلی درب شیشه ای اتوماتیک را به شما معرفی می‌کنیم که کیفیت خوب آنها باعث عملکرد بهتر و طولانی‌تر درب می‌شود. موتور‌های اصلی درب وظیفه همگام سازی حرکات و دیگر قطعات درب را برعهده دارند. انکودرها  در قدرت درب  و سرعت باز و بسته شدن درب شیشه‌ ای  اثر دارند. ترانس‌ها وظیفه ولتاژ برق به میزانی که موتور برای حرکت نیاز دارد، را بر عهده دارند.

غلطک و هنگر از دیگر بخش‌های مهم و اثر گذار این درب‌ها هستند که حرکات درها به جهات مختلف و حرکت روان و نرم بر عهده آنان است. هر درب شیشه‌ ای اتوماتیک از ۶ غلطک تشکیل شده است که تعداد ۴ تا از آنها بسیار قوی بوده و وظیفه تحمل سنگینی درب را بر عهده دارند و ۲ تا از آنها باعث ایجاد تعادل و جلوگیری از لرزش درب‌ها هنگام حرکات می‌شوند. این غلطک‌ها در شیار‌های بالای ریل درب و فریم شیشه‌ ای  نصب می‌شوند.

باتری‌های درب شیشه‌ ای اتوماتیک از حیاتی‌ترین بخش‌ها آن هستند که در مواقع نوسانات برق و قطع و وصل برق بسیار کاربردی هستند. در مواقع عدم ولتاژ کافی و یا قطعی آن با کمک باتری‌ها درب حدود ۳۰۰ بار باز و بسته می‌شوند. قوی ‌ترین آنها حدود ۱ کیلووات ولتاژ دارند.

سنسور درب شیشه‌ ای اتوماتیک باعث عدم برخورد درب با اشیا مختلف شده و تشخیص جهت حرکت درب بر عهده این قطعه می‌باشد. این قطعه با ۳ نوع موج کار می‌کند که ۲ تا از آنها امواج مادون قرمز و ۱ از آنها دارای امواج الکترومغناطیسی است. تسمه‌های درب شیشه‌ ای  که بر روی ریل قرار می‌گیرند نیز بسیار با اهمیت هستند.

 

خرید این مدل درب
در حال حاضر خریدهای درب شیشه‌ای اتوماتیک به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود با توجه به گسترش اینترنت و استفاده روزافزون مردم در آن روزبه‌روز به تعداد خریداران درب شیشه‌ای اتوماتیک افزوده می‌شود و کسانی که از این درب استفاده می‌کنند می‌توانند محصولات مورد نیاز خودشان را به‌صورت اینترنتی بخرند هرچند خریدهای اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارد اما یکی از ویژگی‌های آن این است که بتوانید از جای درست حسابی درب اتوماتیک شیشه‌ای را به خرید نوین تکنیکال با سال‌ها سابقه و به‌صورت گسترده به شما خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد و هر کدام از درهایی که به شما عرضه می‌کند هر یک از قطعات آن‌ها ضمانت و گارانتی مناسبی دارند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید