درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک و انواع آن

انواع درب شیشه ای اتوماتیک و شناخت بهتر آن

درب شیشه ای اتوماتیک کشویی

یکی از درهای متداول که در بیشتر مکان‌ها استفاده می‌شود، درب شیشه ای اتوماتیک کشویی است. این درها در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها استفاده می‌شود که علت آن این است که در بالای آنها تنها یک سنسور نصب می‌شود و  باز و بسته شدن درب به کمک همان صورت می‌گیرد.

 

درب شیشه ای اتوماتیک تلسکوپی

این درها امروزه کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و علت آن این است که در مکان‌های پرتردد می‌توانند پاسخگو رفت و آمد باشند و دارای حرکتی نرم و روان هستند. علت حرکت سریع و روان آن وجود چرخ‌های پلیمری است که در آن بکار رفته است. این درها تا حدود زیادی از ورود گرد و غبار و انواع حشره به داخل محیط جلوگیری می‌کنند.

 

درب شیشه گردان

این درب‌ها در ساختمان‌های مجلل مانند هتل‌های گران، رستوران‌های خاص و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب‌ها خاصیت مهمی دارند و آن هم همزمانی ورود و خروج به کمک آنها است. درب‌های شیشه گردان حرکت سریع و تحت کنترل دارند.

 

درب‌های شیشه کرو

اگر ساختما‌نی با ظاهر گرد دارید، احتمالا استفاده از درب‌های مستطیلی شکل می‌تواند نمای ساختمان شما را خراب کند، پس پیشنهاد ما به شما استفاده از این درب‌ها است هم حرکت سریعی دارند و هم متناسب با دکوراسیون گرد طراحی شده‌اند. از لحاظ عملکرد اختلاف زیادی هم با سایر درب‌های مستطیلی ندارند.

 

درب شیشه ای اتوماتیک تاشو

این درب‌ها قابلیت استفاده در مکان‌های کوچک را دارند. برای عبور اشیاء کوچک‌تر استفاده می‌شوند و به اصطلاح شعاع کوچک‌تری را پوشش می‌دهند.

 

درب‌های لولایی شیشه‌ای

این درب‌ها به نام سوئینگ نیز شناخته می‌شوند و ورودی بسیار کوچکی را پذیرا هستند این درب‌ها بسیار شبیه درب‌های شیشه‌ای لولایی  کوچک هستند اما اتوماتیک بودن آن باعث شده است که بسیاری از افراد آنها را ترجیح دهند.

 

ابعاد درب شیشه ای اتوماتیک

درب‌های شیشه‌ای عموما باتوجه به نیاز سنجی و میزان تردد انتخاب می‌شوند. البته سلیقه و نظر مشتریان نیز در این امر بسیار مهم است. در تعیین ابعاد درب‌های اتوماتیک باید به عرض کل ورودی و ارتقاع آن دقت شود. نوع کاربردی و به زبان دیگر محلی که درب در آنها استفاده می‌شود نیز بسیار مهم است. اگر افراد خواستار استفاده از درب‌های تک لنگه و یا تک لته باشند باید از پروفیل‌های با کیفیت‌تر استفاده شود تا وزن درب‌ها به راحتی توسط موتور‌ها حمل شده و به مرور زمان حرکت درب‌ها با کندی و مشکل و خلل رو‌به‌رو نشود.

از طرفی جنس شیشه نیز در انتخاب تک لته یا دو لته بودن بسیار مهم است. هر لنگه از یک قالب مستطیلی شامل ۲ ضلع بالا و پایین تشکیل شده است. در حالت استاندارد ارتفاع لته‌های ثابت باید بین ۲ تا ۵/۲ متر باشد و لته‌های متحرک باید به میزان ۲ الی ۳ سانت کوتاه‌تر باشند تا حرکت آزادانه‌تر و راحت‌تر داشته باشند. باید دقت کرد که عرض باتوجه به نیاز محیط و توسط مهندسان مخصوص اندازه گرفته می‌شود و حتی تا عرض ۸ متر هم در ساخمان‌های عظیم درب شیشه اتوماتیک قابل نصب هستند‌.

 

درب شیشه ای اتوماتیک و برند‌های فوق‌‌العاده آن

در گذشته از درب‌های دستی استفاده می‌شد که نه تنها زیبایی قابل توجهی نداشتند، بلکه باعث ازدحام جمعیت و اتلاف انرژی می‌شدند. امروزه در بیشتر فروشگاه‌های معروف و هتل‌های مجلل و به طور کل مکان‌های عمومی پر تردد از درب شیشه ای استفاده می‌شود. به علت استقبال عمومی از این درب‌ها رقابت در این صنعت گسترده شده و شرکت‌های زیادی در حال فعالیت در آن هستند که ما در این مقاله تعدادی از تاپ‌ترین‌های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

درب شیشه ای اتوماتیک برند تورمکس

این شرکت از فعالان قدیمی در این حوزه است که به کیفیت بالا و بلند مدت معروف است. این شرکت سوئیسی توانسته است در مقایسه با رقیبان خود مشتری‌های زیادی از سراسر دنیا به خود جذب کند.

 

درب شیشه ای اتوماتیک برند لابل

این شرکت برندی ایتالیایی است که در ایران محبوبیت زیادی دارد و تصب شیشه‌های اتوماتیک آن در ساختمان‌هایی با تردد متوسط بسیار مناسب می‌باشد. مزیت این برند آن است که دارای طیف وسیعی از انواع درب می‌باشد.

 

درب شیشه ای اتوماتیک برند بارزانته

این شرکت نیز برندی ایتالیایی است که کیفیت خوب و موتورهای با دوام و کارآمد آن باعث معروف شدن آن در ایران شده است.

 

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید