ویژگی های درب اتوماتیک

مشخصات درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک یکی از پر استفاده ترین درب ها در دنیای امروزیست، این مدل درب به مدلی گفته می شود که با استفاده از نیروی برق کار می ‌کنند. درب اتوماتیک یک سری ویژگی‌ های مخصوص به خودش را دارد که سبب شده تا امروز از این درب بسیار استفاده شود؛ در گذشته اگر به مراکز درمانی ساختمانی و یا جاهای بزرگ می ‌رفتید؛ همان درب‌های قدیمی به‌عنوان درب استفاده می‌ شدند درصورتی ‌که امروزه به‌ ندرت جایی وجود دارد که از همان مدل درب قدیمی استفاده کند؛ به‌ همین دلیل درب اتوماتیکی در جنبه‌ های زندگی تاثیر گذاشته و حتی ساختمان‌ ها و خانه ‌هایی که تعداد واحدشان زیاد است و به‌اصطلاح مراکز مسکونی هم امروز از درب اتوماتیک استفاده می ‌کنند و دیگر اون درب‌های قدیمی را بعدی رفت‌ و آمد ندارند و همین امر سبب می‌ شود تا امروز در هر ساختمانی بیش‌ از هر چیز دیگری به مدل درب آن نگاه شود یک سری ویژگی‌ هایی درب اتوماتیک دارد که ادامه که در ادامه به هر کدام از آن ‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

ویژگی های درب اتوماتیک سهولت رفت‌وآمد

شاید بتوان بزرگ ‌ترین ویژگی درب اتوماتیک را سهولت رفت ‌و آمد و کاهش ترافیک موجود اشاره کرد زمانی ‌که توی ساختمان پرازدحام مانند مثلاً سازمان تامین اجتماعی وارد شوید که روزانه میلیون ‌ها نفر می ‌آیند تا کارشان را راه بیندازند اگر درب اتوماتیک درب ساده‌ ای بود چه اتفاقی می‌ افتاد مسلماً تعداد نفراتی که می ‌خواستن بروند و بیایند خیلی کمتر می ‌شد و همه‌ چیز با مشکل روبرو می‌ شد به‌همین دلیل امروزه بزرگ‌ ترین ویژگی درب اتوماتیک را سهولت رفت‌وآمد و کاهش ترافیک ازدحام جمعیت راه افتادن سریع کارها می ‌دانند همه این موارد باعث می‌ شود تا روزبه‌روز به وجود درب اتوماتیک بیشتر احساس نیاز شود همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های درب اتوماتیک را می‌ توان کارکردن آسان با آن نام برد که در ادامه به آن اشاره می‌ کنیم.

کارایی آسان

ویژگی دیگری که درب اتوماتیک دارد این است که کار کردن با آن خیلی راحت است برای کارکردن با درب اتوماتیک لازم به هیچ استفاده از نیروی دست نیروی انسانی فشار نیست همه‌چیز با استفاده از نیروی برق و به‌صورت خودکار انجام می‌شود شما زمانی‌که پوشید درب می‌ایستید سنسور های در وجود شما را به مرکز انتقال می‌دهند و در باز می‌شود و زمانی‌که از آن خارج یا وارد می‌شوید در خودبه‌خود و به‌صورت اتوماتیک بسته می ‌شود همه این کارها در کمتر از یک دقیقه انجام می ‌گیرد و بسیار رفت‌وآمد راحت‌تر و آسان‌تر و سریع‌ تر می ‌شود به‌همین دلیل کارایی آسان بدون نیاز به هیچ نیروی انسانی از دیگر ویژگی و برتری‌ های درب اتوماتیک محسوب می ‌شود درب اتوماتیک زمانی‌که انقدر ساده و راحت کار می‌ کند به‌آسانی و به‌راحتی می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که ممکن است برای ساختمان در زمان رفت ‌و آمد ایجاد شود را حل کند.

 

جنس درب اتوماتیک

درب اتوماتیک از چند جنس مختلف تولید می شود. درب اتوماتیک می تواند از آلومینیوم باشد، درب اتوماتیک که از آلومینیوم تولید شده باشد؛ مسلما جنس محکم و قوی دارد و همین طور در مقابل فشار، دما، سرما و گرما هم مقاوم است و استحکام خیلی خوبی دارند.

همچنین درب اتوماتیک از آهن هم تولید می کند؛ البته استفاده از آلومینیوم بسیار بهتر است؛ اما درب هایی که آهن هستند خطر خیلی کمی دارند و به همین دلیل امنیت آن ها بالاست و برای هر فضایی مناسب نیستند چون که درب آهنی ایرادی که دارد این است که بسیار سنگین است و برای مراکز فروشگاهی زیاد سفارش نمی ‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که درب اتوماتیک از شیشه هم تولید می ‌شود که در حال حاضر بسیار کارایی دارد.  درب اتوماتیک شیشه ای، از موادی تولید می ‌شود که هم ویژگی شیشه را دارند و هم می ‌توانند مقاومت کنند و هم بتوانند زیبایی ظاهری داشته باشند. امروزه زیبایی یکی از معیار هایی است که برای ساختمان به آن اهمیت زیادی داده می ‌شود؛ از این رو درب اتوماتیک شیشه ای بسیار کارایی و محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

درب اتوماتیک مناسب

درب اتوماتیک مناسب دربی است که بایت همه ویژگی هایی که یک درب وجود دارد را در خودش داشته باشد و همین طور مهم تر از همه بتواند برای ساختمان شما مناسب باشد. درب اتوماتیک باید به اندازه ورودی درب بخورد و همچنین باید با ویژگی و نیاز ساختمان تناسب داشته باشد.

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید