درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک یعنی چه؟

درب شیشه ای اتوماتیک 

درب شیشه ای به مدلی از درب می گویند که کم ترین میزان فضا را می گیرد، به این ترتیب دید بیشتری از اتاق را می دهد، درب شیشه ای اتوماتیک به یکی از مدل های درب مدرن گفته می شود که در حال حاضر در ساختمان ها و مکان های گوناگون به کار می رود. درب شیشه ای اتوماتیک از مدل های درب محسوب می شود که در حال حاضر در امکان و جاهای دیگر استفاده می شود.

درب های اتوماتیک از کاربرد های زیادی در زندگی مدرن برخوردارند. یکی از مدل های درب اتوماتیک که همه ان ها در طول روز با آن ها سروکار داریم. درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. این درب برای جاهای مختلف به کار می رود و گزینه مناسبی به شمار می رود.

این مدل درب با توجه به شفافیت و کیفیتی که دارد، از ساختار گوناگونی برخوردار بوده و شما می توانید آن را برای محو کردن فضاها و همین طور استفاده بهینه به کار ببرید.

 

نگاهی به درب شیشه ای

درب شیشه ای یکی از قسمت های اصلی ساختمان است که اصلی ترین وظیفه آن تامین کردن امنیت ساکنان ساختمان و همین طور راحت کردن تردد می باشد. همان طور که از نام آن مشخص است درب های شیشه ای از جنس شیشه می باشند، این درب ها عموما قاب های چوبی یا فلزی دارند، با این حال درب های شیشه ای مدرن می توانند یک سری قاب هایی داشته باشند و از مواد خاصی مانند وینیل تولید شوند. به عبارت دیگر درب شیشه ای مدلی درب است که معمولا کشویی می باشد که در معماری ها و ساخت و ساز یک دیوار خارجی قرار می گیرد تا رفت و آمد را فراهم کند.

 

کاربرد درب شیشه ای

درب شیشه ای کم ترین میزان فضا را برای اجرا درنظر می گیرد تا دید وسیع تری از یک اتاق را ارائه کند، یک اتاق با وجود درب های شیشه ای، با فضای بزرگ تر به نظر می رسد، به همین دلیل اگر شما فضای کم تری برای اتاق تان دارید، درب شیشه ای گزینه خوبی می باشد.

 

مزایا و برتری های این محصول

با توجه به کیفیت و کارکردی که در اختیار شما قرار می دهد، امروزه کارایی زیادی دارد، این محصول با قابلیت های مختلفی که در اختیار شما می گذارد. یک دربی به شمار می رود که هم از  ان ها می توان به کیفیت بالا، قابلیت های زیاد و موارد گوناگون اشاره کرد. همین طور از دیگر برتری های آن می توان به نور، نما با کیفیت، ظاهر مناسب، ممانعت از هدر رفتن انرژی و …اشاره کرد.

 

انواع درب شیشه اتوماتیک:

درب شیشه ای یک سری مدل های گوناگونی دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

درب شیشه ای ریلی

درب شیشه ای ریلی یکی از درب های پر کاربرد به شمار می رود. جنس این مدل درب ها از شیشه سکوریت می باشد؛ درب شیشه ای ریلی همان طور که از نام آن مشخص می باشد که بدون ریل و بدون دخالت باز می گردد، این مدل درب برای قفسه های شیشه ای، بالکن، پنجره ای، حمام و …. استفاده می شود. شیشه درب سبک می باشد و در صورت شکسته شدن خطر ایجاد نمی گردد.

 

درب شیشه ای اسلایدینگ

درب های شیشه ای اسلایدینگ یا کشویی یکی از مدل های دیگر درب شیشه ای می باشد که درون آن یک ریل آلومینیومی یا استیل حرکت می کنند و باز و بسته می گردند. این مدل سبک از شیشه ها جای کمتری اشغال می شود و این نوع شیشه مغازه دو ریل دارد که یکی دیگر در پایین و یکی دیگر در بالا به کار می رود.

 

درب شیشه ای لولایی

همان طور که این مدل درب یکی از محصولات می باشد که با بهره گیری از لولا باز و بسته می شود. درب شیشه ای لولایی یک درب تک چرخ دارد، این درب ها ممکن است دارای یک سری صفحات شیشه تک یا چند گانه باشند و عموما برای کابین بهره گیری کنید.

 

درب شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه ای تلسکوپی نوعی درب است که شباهت زیادی به درب های کشویی دارد، این مدل درب ها با توجه به باز و بسته شدن درب ها مشابه به کشویی می باشند، یکی از مزایای اصلی که این مدل درب ها دارد این محصولات با توجه به قابلیت هایی که دارد برای آن ها می باشند.

 

درب شیشه ای فریم دار و فریم لس

درب های شیشه ای فریم دار از جنس آلومینیوم و استیل می باشد که دور تا دور درب قرار می گیرد. به کارگیری از فریم در درب های شیشه ای استفاده می شود که سبب می شود تا دوام و مقاومت نا بیشتر شود به همین دلیل در لبه ها و گوشه های درب در مقابل شکسته شدن محافظت می گردد. این مدل درب ها علاوه بر مقاومت بالا تر از نظر زیبایی هم زیباتر به نظر می رسند.

 

درب های کشویی فریم دار

درب های کشویی درب هایی می باشند که به شکل کشویی و افقی باز می گردند، این درب ها کشویی عموما دسترسی ساده تر و کم حجم تری دارند.

 

اهمیت درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای از پر کابردترین درب ها به شمار می رود. اجزای تشکیل دهنده درب شیشه از اپراتور، شیشه سکوریت، رنگ، کاور و کاور پشت دهنه تشکیل شده است.

مهم ترین قطعه ای که از این مدل درب به شمار می رود. اپراتور درب شیشه ای هستند که مدل های آن ها با قیمت و کیفیت متفاوت در بازار هستند و تقریبا بیشتر قیمت درب شیشه ای به اپراتور آن بستگی دارد.

این درب ها انتخاب مناسب برای ورودی هایی می باشد که تردد بالا، طراحی فوق العاده و بیشترین میزان حداکثر عبور نور و بهداشت محیط هستند.

امروزه از اپراتورهای مهم درب شیشه ای می توان به برند FAAC ایتالیا، DKM ایتالیا، یونیک UNIQUE، Holux  آلمان و … اشاره کرد.

 

نحوه کارکرد درب شیشه ای اتوماتیک

کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای به این شکل می باشد که نخست برق شهری وارد منبع تغذیه می شود و به برق ۲۴ ولت برای تغذیه به شمار می رود و برای مرکز کنترل کم می شود. مدار فرمان، کارکرد موتور و قفل برقی را بر اساس اطلاعات دریافتی از رادارها و سایر سنسورهای حرکتی زیر نظر بگیرد. در زمانی که سنسورها حضور فرد یا جسمی را تشخیص دهند، مدار فرمان و به موتور فرمان حرکت داده و نیرو های ترکیب شده از موتور به کمک تسمه انتقال قدرت به هنگر می دهد.

هنگرها نیز که وظیفه ی نگهداری لت های متحرک دارد، روی ریل تعبیه شده در شاسی به صورت کشویی حرکت می کند و در نتیجه درب اتومات باز می شود و همه تجهیزات آن ها داخل شاسی ها قرار می گیرد و یک پوشش آلومینیومی با یک کاور روی آن نصب می شود.

 

مزایا و برتری های درب شیشه ای

  1. ممانعت از هدر رفتن انرژی گرمایشی و سرمایشی
  2. کمترین میزان تولید صدا در به کارگیری از این درب
  3. سازگاری درب شیشه ای با هر مدل دکوراسیون

 

جمع بندی

درب شیشه ای یک سری قابلیت هایی دارد، شما می توانید با بهره گیری از درب ها در کوتاه ترین زمان ممکن یک سری کاربردهایی را در نظر بگیرید. شما می توانید با استفاده کردن از درب شیشه ای می باشند، این مدل درب ها با توجه به کاربردی که دارند در جنبه های گوناگونی استفاده می شود. شما می توانید با بهره گیری از درب مشکلات رفت و آمد و تردد را حل و فصل کنید.

قابلیت های زیادی این درب ها دارد، این محصولات سبب می شوند تا شما بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن در آن ها را نصب کنید، شما می توانید با در نظر داشتن این مدل درب ها یک سری محصولات را پیاده سازی نمایید.

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید