درب اتوماتیک شیشه ای – نوین تکنیکال

درب اتوماتیک شیشه ای نوین تکنیکال

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از محصولات پر استفاده در ساختمان های مختلف می باشد. این درب با توجه به سنسورها و چشمی هایی که دارد ورود افراد یا اشیا را شناسایی کرده و به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. همین کارکرد خودکار درب شیشه ای اتوماتیک سبب شده تا در جاهای مختلف به کار گرفته شده و از آن استقبال زیادی شود. مزایای استفاده از این درب برای صرفه جویی در انرژی و هزینه ها فوق العاده می باشد؛ اما یک سری نکات و عوامل مختلفی در تمامی فرآیندهای خرید، نصب و اجرای درب اتوماتیک تاثیر دارند که در ادامه قصد داریم آن ها را به شما بگوییم.

 

تعرفه خرید درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از عوامل مهم درمورد این درب قیمت خرید آن می باشد. تعرفه برای هر خریداری جزء فاکتورهای مهم و تاثیر گذار است که روند خرید را مشخص می کند. قیمت درب شیشه ای اتوماتیک به یک سری عوامل بستگی داشته و با توجه به آن ها تخمین زده می‌شود؛ یعنی قیمت هر درب اتوماتیک شیشه ای می تواند با دیگری تفاوت داشته باشد چرا که یکسری فاکتورها و ترکیب آن ها با همدیگر به صورت کلی تعرفه خرید این محصول را مشخص می‌کند و من تنها با در نظر گرفتن یک فاکتور نباید قیمت آن را بررسی و ارزیابی کنیم. برخی از این موارد به شرح ذیل هستند:

  • فریم درب اتوماتیک شیشه ای
  • خدمات نصب و گارانتی
  • قطعات و کیفیت آن ها
  • برند و شرکت سازنده
  • جنس شیشه به کار رفته شده
  • قابلیت ها و امکانات درب شیشه ای

 

مدل های مختلف این درب

  • تلسکوپی
  • کشویی
  • تاشو
  • درب نیم گرد

 

درب اتوماتیک تلسکوپی

بسیاری از افراد به اشتباه درب اتوماتیک کشویی و تلسکوپی را یکی می دارد در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی انواع اقسام گوناگونی دارد و کارکردش با درب متفاوت است به این صورت می باشد که پنل های آن در یک جهت حرکت کرده اما در حالت کشویی علت های شیشه‌ای مخالف هم دیگر حرکت می‌ کند و همین طور در مدل تلسکوپی باز شوندگی خیلی بیشتر از زمان کشویی است.

دومین مدل در کشای پرکاربردترین نوع درب هم باشد درب اتوماتیک کشویی می باشد. این درب اتوماتیک به آن اسلایدی هم گفته می‌ شود به صورت کشویی باز و بسته شده و با توجه به فضایی که قرار است در آن نسبت به انواع دیگر چهار لنگه طبقه ‌بندی می ‌شوند و درب های دولنگه در جاهایی که بیش از حد کوچک هستند به کار گرفته شده در صورتی که درب عکس های چهار لنگه برای جاهایی که فضا کمی بزرگتر است به کار می رود و تردد و رفت آمد افراد بسیار زیادی از این مدل استفاده می شود به عنوان مثال بیشتر در بیمارستان ها، فروشگاه ها و مراکز خرید از نوع درب اتوماتیک شیشه ای کشویی چهارلنگه می باشد.

 

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی از نظر اقتصادی نسبت به سایر درب ها مقرون به صرفه تر و مناسب بوده و از ورود و خروج انرژی به داخل و خارج از محیط جلوگیری می کند و همین طور با توجه به صنعت ساختمان سازی امروزی و آپارتمانی و فضاهای کوچک برای جاهای کما متراژ بسیار گزینه مناسبی است و استانداردهای ایمنی خیلی بالا تشکیل شده است.

این درد به دلیل مزایا و امکانات خیلی خوبی که دارد مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته شده و اپراتور آن هم کارکرد ساده داشته و نیازی به استفاده از نیروهای متخصص برای باز و بسته کردن درب نیست.

 

درب تاشو

مدل دیگری که در دنیای درب اتوماتیک شیشه وجود دارد درب تاشو می باشد این درب نسبت مدل های گفته شده کاربرد کمتری دارد اما معمولاً برای جاهای استفاده می شود که در گوش قرار دارد به عنوان مثال مغازه هایی که در گوشی موقعیت شان هست می تواند برای باز و بسته شدن خودکار درب به سراغ درب تاشو بروند.

 

درب نیم گرد

درب نیم گرد و تمام گرد جزو دیگر درب ها به شمار می‌رود که زیبایی خیلی خاص و طراحی منحصر به فردی دارند که با توجه به کارایی که دارند معمولاً نحوه حرکت و اجرای آنها به صورت نیم دایره دایره کامل و یا بیضی شکل می باشد. این مدل در برای جاهای کم عرض و همین طور جاهایی که سیستم کنترل تردد نیاز دارند به کار می رود و همین طور از سیستم های ضد برخورد هوشمند نیز بهره می گیرد؛ نکته ای که در مورد این درب وجود دارد این است که برای درب های سنگین بسیار پر قدرت بوده و حرکت آن روان و سریع است و طراحی و متفاوت آن باعث شده تا در جاهای باکلاس مثل هتل ها از این مدل در استفاده شود.

 

پر کاربرد ترین قطعات

درب اتوماتیک از کارکرد یک سری قطعات مشخص با هم دیگر می تواند به صورت خودکار، درب یک محیط را باز و بسته کند. این قطعات به شرح ذیل می باشند:

 

ریل درب

این قطعه از آلومینیوم ساخته می شود و جزء اصلی ترین قطعات درب است. ریل درب معمولا آنادایز شده و به رنگ های کوره ای، نقره ای و طلایی عرضه می شود؛ اما عموما رنگ آن نقره ای است.

 

سنسور

سنسور یکی دیگر از قطعات مهم در درب است که تمام فعالیت شناسایی محرک برای باز و بسته شدن توسط آن صورت می گیرد. ریل ها خودشان انواع گوناگونی دارند که هر کدام یک کارایی و قیمت متفاوت دارند. از جمله سنسورها می توان به قرمز اکتیو، قرمز پسیو و مایکروویو اشاره کرد.

 

موتور درب شیشه ای

شاید یکی از مهم ترین قطعات در درب شیشه ای اتوماتیک موتور آن باشد. موتور قلب درب شیشه ای است و تاثیر زیادی روی کارکرد آن می گذارد. درب شیشه ای با توجه به کارایی که دارد و همیشه در حال فعالیت است باید از موتور مناسب و پر قدرت برای آن بهره گرفته شود. موتور دانکر محصولی از کشور آلمان می باشد که در حال حاضر بهترین موتور برای درب اتوماتیک شیشه ای است. این موتور کارکردی بی صدا و بدون نیاز به ذغال داشته و طول عمر آن فوق العاده می باشد.

 

کنترل باکس

قطعه دیگر در درب اتوماتیک است کنترل باکس می باشد که وظیفه دریافت و انتقال پیام از ریموت به موتور را بر عهده دارد. این قطعه از یک صفحه کلید تشکیل شده که با آن می توانید تنظیمات درب مثل سرعت، مدت زمان باز شوندگی و میزان آن را پیاده سازی کنید.

 

جک درب اتوماتیک

جک درب در کارایی آن نقش پر رنگی دارد، به صورت کلی ما دو مدل جک داریم که برای درب شیشه ای اتوماتیک به کار می روند. یکی از این مدل درب ها جک هیدرولیکی است که برای جاهایی پر تردد استفاده شده و تعرفه بیشتری در برابر جک های دیگر دارد. از مزایای این جک می توان عدم گرم شدن در زمان کارکرد های طولانی و کاهش استهلاک را اشاره کرد. همین طور جک هیدرولیکی توانایی نگهداری وزن درب های سنگین را هم دارد.

جک الکترومکانیکی: نوع دوم جکی که وجود دارد جک الکترومکانیکی می باشد. این جک برای جاهایی که رفت و آمد آن ها زیاد نیست به کار رفته و همین طور وزن درب ها تا ۷۰۰ کیلوگرم را هم نگه می دارد. این مدل جک ها هزینه پایین تری داشته و عموما در دو مدل ۲۲۰ و ۲۴ ولت تولید می شوند.

 

موارد مهم در خرید درب

  • اندازه تردد و رفت و آمد
  • تعداد واحد ها در ساختمان مسکونی و تجاری
  • اندازه درب
  • وزن درب
  • هزینه یا بودجه ای شما
  • سمتی که درب باز می شود
  • لنگه های درب
  • برند
  • شرکت سازنده موتور
  • خدمات نصب
  • متعلقات درب

 

زمان نیاز درب به تنظیمات

یک زمانی وجود دارد که درب نیاز به انجام تنظیمات دارد، ممکن است مشکلات متعددی برای درب ها ایجاد گردد اما عموما موارد زیر نشان دهنده این هستند که باید درب تنظیم شود:

  • خرابی چشمی در زمان باز و بست هشدن
  • افتادگی یا عدم کارکرد لت ها
  • خرابی سنسود و عدم کارکرد آن
  • تاخیر در کارکرد ریموت
  • اختلال در هنگیر

 

تنظیمات درب شیشه ای اتوماتیک

تنظیمات درب و برطرف کردن مشکلات آن از مواردی هستند که نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. شما برای تنظیم کردن درب حتما باید تخصص کافی و شناخت کامل به قطعات درب را داشته باشید؛ چون که ممکن است که خرابی این قطعات به سنسور ها و چشمی ها بستگی داشته باشد و برطرف کردن آن ها حتما نیاز به شناخت کامل این قطعات دارد، پس اگر مشکلی بود حتما در زمان کارکرد به کارشناس متخصص یا شرکت ارائه دهنده خدمات مراجعه کنید.

 

خرید درب شیشه ای اتوماتیک

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید خرید درب است، شاید خرید درب شیشه ای اتوماتیک به اندازه تمامی مراحل اهمیت داشته باشد؛ چون که اگر از جای معتبر و با کیفیت محصول را نخرید، مشکلات زیادی برای شما ایجاد می شود، پس بهترین کار این است شما خرید درب شیشه ای را از معتبر ترین شرکت ها و برندها که خدمات پس از فروش خوبی مانند نوین تکنیکال ارائه می دهند تهیه کنید. این عامل کمک بزرگی در تمام جنبه های خرید بهتان خواهد کرد. شما می توانید از سایت های آنلاین هم خرید درب شیشه ای را انجام دهید، خرید اینترنتی در زمان و انرژی شما تا حد زیادی صرفه جویی می کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید