درب شیشه ای اتوماتیک و ۷ مزیت جذاب ان

درب شیشهای اتوماتیک و ۷ مزیت جذاب ان

درب شیشه ای اتوماتیک بدون نیاز به صرف انرژی از طرف مراجعه کننده، به راحتی حرکت میکند. این دربها تاثیر بسیار مثبتی در ظاهر ساختمان، برداشت اولیه مشتری از صاحب ساختمان و البته اقدامات او در اینده، خواهد داشت.
در ورودی بسیاری از ساختمانهای شلوغ و ادارات، این نوع دربها دیده میشود. عملکرد بدون لمس و عمر بالای این دربها انها را تبدیل به انتخاب اول طراحان داخلی کرده است.

نظر به انواع درب شیشهای اتوماتیک

فضا، عرض دیوار و میزان رفت و امد، از پارامترهای مهم و کلیدی در انتخاب انواع مختلف درب هستند. بیشتر دربهایی که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد، تفاوت خاصی به لحاظ موتور و قدرت ندارند. انچه در میان انها متغیر است، شکل ظاهری و البته ظرفیت هر درب است. در ادامه انواع درب شیشه ای اتوماتیک را بررسی خواهیم کرد.

 

درب شیشه ای اسلایدینگ
یکی از انواع رایج درب اتوماتیک، درب کشویی یا همان اسلایدینگ میباشد. در نصب این درب تنها به ۲ لته و یک ریل صاف و مستقیم نیازمندیم. موتور پس از دریافت حسگر بالای این درب، مبنی بر وجود فرد و یا شی، فرمان حرکت را به هنگرها ارسال میکنند. این درب حرکتی خطی دارد.

درب شیشه ای تلسکوپی
دربهای تلسکوپی از لحاظ عملکرد، بسیار شبیه به دربهای اسلایدینگ هستند. تنها دو تفاوت عمده دارند؛ اواین مورد عریضتر بودن انها است. منظور از عریضتر بودن این است که ابعاد شیشه سکوریت درب بیشتر است، لذا اشیا بزرگتر و تعداد افراد بیشتر، میتوانند از ان در یک زمان واحد عبور کنند.
در نظر داشته باشید که دربهای تلسکوپی کارکردی مدرنتر از دربهای کشویی دارند. حرکت لتهها در این درب به این صورت است که لته متحرک اول بر روی لته متحرک بعدی قرار میگیرد و هر ۲ بر روی لته ثابت میایستند.

درب شیشه ای تاشو یا اتوبوسی
هر لته از ۲ لنگه تشکیل شده است که این لنگهها توسط لولا به یکدیگر متصل اند. در صورت فرمان موتور، این لنگهها بر روی یکدیگر قرار گرفته و در پشت دیوار جمع میشوند. تنظیم درب در حالت نیمه باز میتواند از اتلاف انرژی جلوگیری کند.
حرکت سریع، نرم و روان این درب انها را مناسب نصب در مکانهای پر تردد کرده است.

دربهای اتوماتیک سوئینگ
اگر میخواهید درب اتوماتیک نصب کنید اما قادر نیستید هزینه دربهای کشویی را بپردازید، پیشنهاد ما به شما دربهای سوئینگ میباشد. از انجا که این دربها به صورت بازویی باز و بسته میشوند و ریل و چهارچوب مخصوصی نیاز ندارند، میتوان با نصب لولاهای مورد نظر، همان دربهای قدیمی را به درب اتوماتیک تبدیل کرد.
در مکانهایی که فضای ریل گذاری وجود ندارد، عرض محیط کم است و نیاز به عبورهای بدون لمس درب حس شود، اولین و بهترین گزینه، دربهای سوئینگ هستند. همین مزایای نام برده شده باعث اقبال عمومی بسیار زیاد نسبت به این نوع درب شده است.

درب اتوماتیک دوار
قوسی، کرو، منحنی و گردان نام یکی دیگر از انواع درب شیشه ای اتوماتیک است. بسیاری از ساختمانهای رفاهی و درمانی، طراحی گرد دارند؛ لذا استفاده از دربهای مستطیلی زیبایی خاصی ایجاد نخواهد کرد.
در مکانهایی که طراحی گرد است و نیاز به عرض زیاد جهت عبور لازم است، از این دربها استفاده میشود. در این دربها ۲ لته وجود دارد که روی ریل منحنی شروع به حرکت میکنند. فریم این دربها عموما المینیومی است و در کل قالب دربهای کرو به شکل نیم دابره است. اما سایر قطعات ان مانند هنگر، غلطک، موتور و حسگر ان تفاوتی با سایر درها ندارد.

هزینه نصب این محصول
برای محاسبه قیمت درب شیشه ای اتوماتیک باید فاکتورهای متفاوتی را در نظر گرفت. به طور مثال ضخامت وابعاد شیشه سکوریت، نوع درب انتخاب شده، جنس فریم و حجم پروژه، همگی درتعیین قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر گذارند.
قیمت گذاری اصلی تنها پس از حضور تکنسین درمحل کار و بررسی و نیاز سنجی واقعی، امکان پذیر است. درادامه چند مورد حیاتی که در قیمت گذاری موثرند را نام ببریم.

اپراتور نصب درب اتوماتیک
مهمترین نکتهای که در انتخاب اپراتور باید به ان توجه کنید، این است که اکثر برندهای خارجی، نماینده فروش در ایران ندارند. لذا پیشنهاد میشود که به یکی از شرکتها و برندهای نام اشانای ایرانی که دارای گارانتی مناسب هستند، اعتمادکنید. اپراتورهای مختلف، هرچقدر جوانتر باشند از روشها و قطعات بروزتری استفاده میکنند.

 

موتور این محصول
بیشتر تکنسینها پیشنهاد میکنند که موتور درب را جنس اصل تهیه کرده و حتی برای ان هزینه زیادی بپردازیم. علت این قضیه ان است که عملکرد صحیح و طولانی مدت موتور، ضامن حیات بلند مدت درب اتوماتیک خواهد بود.
شیشه سکوریت درب اتوماتیک
اینکه شیشه سوپر کیلیر باشد و یا سندبلاست شده، در قیمت کلی بسیار تاثیر گذار است. معمولا قیمت شیشه سکوریت سندبلاست شده سوپر کیلیر، بیشتر از هر نوع دیگر شیشه میباشد.
فریم درب شیشه ای
فریمها یا استیل هستند و یا الومینیومی، که برتری با المینیوم است. فریمها انواع ثابت و متحرک نیز دارند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید