درب اتوماتیک شیشه ای و نکات کلیدی آن

درب شیشه ای اتوماتیک و نکات کلیدی آن

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از محصولاتی است که امروزه استفاده از آن در وروری ساختمان‌ها بسیار رایج شده است. درب‌های اتوماتیک علاوه بر زیبایی ظاهری، منافع اقتصادی بلند مدت نیز خواهند داشت. با نصب این نوع از درب‌های اتوماتیک می‌توانید با نشان دادن دیسیپلین و شکوه ساختمان، تاثیری عمیق بر روی تصمیم‌های آینده مراجعه کنندگان داشته باشید.

 

کارکرد های قابل توجه درب شیشه ای اتوماتیک

اگر کمی به اطراف‌ خود نگاه کنید، به تفاوت کارکرد های درب شیشه ای اتوماتیک پی خواهید برد. در بیشتر مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد مانند بیمارستان، بانک، آزمایشگاه، هتل، فروشگاه‌، دانشگاه، شرکت‌ها و هولدینگ‌ها، برج‌های بزرگ و باشگاه‌ها از این درب‌ها استفاده می‌شود.
باتوجه به مواردی که نام بردیم، می‌توان کارکرد های درب شیشه ای اتوماتیک را به زیر گروه‌های مختلفی تقسیم کرد. در ادامه برای رسیدن به دسته بندی منسجم، این زیر گروه‌های مختلف را نام خواهیم برد.

 

درب‌هایی با امنیت بالا
بسیاری از مکان‌ها هستند که به مراقبت‌های امنیتی بالایی نیاز دارند. منظور از مراقبت‌های امنیتی، کنترل ساعت و میزان رفت و آمد در ساعت‌های مختلف روز است. به طور مثال ساختمان‌هایی مثل بازداشتگاه‌ها، پاسگاه‌ها و فرودگاه‌ها از لحاظ ایمنی نیازمند مراقبت‌های شدید امنیتی هستند.
در این مکان‌ها که نام برده شد، از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده می‌شود. لذا این درب‌ها قابلیت تنظیم قفل و ساعت باز و بسته شدن دارند. بهترین درب‌ها در این مکان‌ها، درب‌های شیشه‌ای، اسلایدینگ و یا تلسکوپی است. این دو در قابلیت تنظیم دائم باز، نیمه باز و یا کامل بسته را دارند که با توجه به نیازسنجی محیطی تنظیم می‌شود.

درب های مناسب مکان صنعتی
دسته‌ای از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک هستند که برای محیط‌های صنعتی بسیار مناسب می‌باشند. به طور مثال برای کارخانه‌ها، سوله‌ها و آزمایشگاه‌ها، بهترین گزینه‌ درب های شیشه ای اتوماتیک سوئینگ و یا تاشو است.
به یاد داشته باشید که در فضاهای کامل صنعتی با حضور ماشین آلات، می‌توانید از شیشه‌های سکوریت مقاوم‌تر با ضخامت بیشتر استفاده کنید.
اگر قصد دارید در فضاهای دفتری از درب شیشه ای اتوماتیک استفاده کنید، می‌توانید از شیشه‌های سندبلاست شده که لوگوی شرکت شما روی آن حک شده استفاده کنید. نکته جالب این درب‌ها، مقاومت بیشتری است که توسط سندبلاست بر روی آن‌ها اجرا می‌شود‌. همچنین با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید میزان دید در فضای مورد نظر را توسط سندبلاست و نوع آن، تنظیم کنید.

درب های مناسب ساختمان های رفاهی
تعدادی از درب‌های اتوماتیک وجود دارند که به علت زیبایی و کارکرد روان و سریع، پیشنهاد می‌شود که از آن‌ها در مراکز تفریحی و ساختمان‌های رفاهی استفاده شود. درب‌های دوار و یا کرو، اسلایدینگ و اتوبوسی بسیار مناسب هتل‌ها، شهربازی‌ها و فروشگاه‌ها می‌باشد.
پیشنهاد می‌شود در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها و بیمارستان‌ها که ممکن است افراد توان لازم برای باز کردن درب‌ها را نداشته باشند، از درب‌های اسلایدینگ استفاده کنید.

 

درب های مناسب بانک ها
درب‌های کشویی که برای بانک‌ها طراحی می‌شوند، دارای شیشه سکوریت بسیار ضخیم ضد ضربه هستند که در صورت احساس خطر توسط هر کدام از اعضای بانک بسته شوند و کسی از بیرون نتواند با شکستن آن‌ها وارد بانک شود.
اپراتورهای طراح که وظیفه تشخیص نیاز واقعی مکان برای نصب شیشه مناسب را بر عهده دارند، در کنار درب‌های بانک‌ها میله‌ای گذاشته‌اند که اگر هر کدام از کارمندان بانک احساس خطری کرد، آن را فشار داده و در را قفل کرده تا در نهایت کسی نتواند از بانک خارج شود.

 

مزیت‌ های این درب ها

این درب‌ها مزیت‌های بسیاری دارند که هر کدام عایدی‌های اقتصادی زیادی در در آینده برای شما به وجود خواهند آورد. در ادامه تمام مزیت‌هایی را برای شما نام خواهیم برد که باعث شده است این محصول در میان ساختمان ساز ها بسیار معروف شود.

حفظ انرژی
درب‌های اتوماتیک انرژی را ذخیره و از اتلاف آن جلوگیری می‌کنند. ۳۰ الی ۵۰ درصد از انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی توسط این درب‌ها در فضای داخل خانه حفظ می‌شوند. در فصل سرما و گرما با ورود و خروج سریع مراجعه کنندگان، درب مدت کمتری باز می‌ماند، لذا انرژی کمتری از فضا یداخلی ساحتما خارج می‌شود.

ظاهری زیبا
امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی و یا خارجی ساختمان‌ها، وسواس بسیاری به خرج می‌رود. در این فضاها بیشترین سعی بر حذف قطعات اضافه از طراحی است. لذا درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای انتخاب اول طراحان برای فضاهای شیک و مجلل است.
بسیاری از ساختمان‌ها طراحی گرد و نیم دایره شکل دارند. بنابرین استفاده از هر نوع درب مستطیلی نمی‌تواند زیبایی لازم را فراهم کند. در این مکان‌ها درب‌های کرو و یا دوار پیشنهاد می‌شود.

 

سهولت رفت و آمد
مکان‌های زیادی هستند که بسیار پر رفت و آمدند. پیشنهاد ما استفاده از درب‌های اتوماتیک کشویی و یا اسلایدینگ است. در مکان‌هایی مثل فروشگاه‌ها که افراد معمولا دستشان پر از کیسه‌های خرید است، بهترین گزینه درب های شیشه ای اتوماتیک است.

حفظ سلامت افراد
مکان‌هایی مانند بیمارستان را در نظر بگیرید. امکان انتقال ویروس و میکروب توسط لمس مکان‌های مختلف بسیار بالا است. استفاده از درب های اتوماتیک می‌تواند جلوی این قضیه را بگیرد. از آنجا که این درب‌ها می‌توانند بدون نیاز به لمس، باز و بسته شوند، امکان انتقال ویروس و باکتری بشدت کم می‌شود.
نکته مهم دیگر آن است که در بیمارستان‌ها افرادی که روی ویلجر نشسته‌اند، نیازمند ورودی‌های هستند که نیاز به درگیر شدن دست‌ها نباشد. افرادی که در ناحیه دست‌شان شکستگی و یا مشکلی دارند، برای باز کردن درب‌های عادی مجبور به صرف انرژی زیادی هستند، در صورتی که درب‌های اتوماتیک بدون نیاز به انرژی و قدرت حرکت می‌کنند.

خرید این محصول
باتوجه به موارد و مزایایی که نام بردیم، بسیار از ساختمان سازها تمایل به خرید درب اتوماتیک شیشه ای نشان داده‌اند. از این رو بازار درب اتوماتیک در ایران بسیار شلوغ و البته رقابتی است.
برای آنکه بتوانید خریدی موفق و به صرفه داشته باشید لازم است مواردی را بدانید. در ادامه راهنمای کامل خرید به شما ارائه خواهد شد.
صرفا به نام اپراتور خارجی اعتماد نکنید. بسیاری از اپراتورهای خارجی در ایران نماینده فروش ندارند. سعی کنید یک امراتور ایرانی البته با گارانتی مناسب انتخاب کنید. قطعاتی که باید بخرید را از برند خوب تهیه کنید. تا حد امکان سرمایه زیادی را برای خرید موتور قرار دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید