قیمت درب شیشه ای اتوماتیک

قیمت درب شیشه ای اتوماتیک و نکات خارق العاده آن

قیمت درب شیشه ای اتوماتیک : سال‌های اخیر استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک، در مکان‌های پر رفت و آمد مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و آزمایشگاه افزایش پیدا کرده است.
حفظ انرژی گرمایشی و سرمایشی در فضای داخل ساختمان، تنظیم سرعت رفت و آمد، ظاهر زیبا، حفظ تمیزی فضای داخل، جلوگیری از ازدحام جمعیت و سهل کردن عبور از درودی‌ها برای افراد کم توان، از دلایل عمده استفاده از این تکنولوژی بوده است.

قیمت درب شیشه ای و نکات حیاتی درباره آن

از مسائلی که بسیار مورد توجه صاحبان ساختمان‌ها قرار می‌گیرد، قیمت درب شیشه ای اتوماتیک است. افرادی هستند که تصور می‌کنند نصب درب شیشه‌ای اتوماتیک، در آینده سودی برای آن‌ها نخواهد داشت. این نوع تفکر بسیار آسیب زا خواهد بود. دقت کنید که مردم، مخصوصا افراد کم توان که به طور مثال دچار معلولیت هستند، تمایل دارند از ورودی‌هایی استفاده کنند که انرژی و قدرت کمتری نیاز داشته باشد.

 

نکات کلیدی در محاسبه قیمت

همانطور که می‌دانید، هر درب شیشه ای اتوماتیک از اجزای مختلفی تشکیل شده است. موارد متعددی از جمله برند شرکت درب اتوماتیک، اصل و یا تقلبی بودن قطعات، ابعاد محیط و ضخامت شیشه سکوریت در محاسبه قیمت درب شیشه ای اتوماتیک اثر گذارند.
در ادامه این قطعات را برای شما نام برده و درباره برند‌ها و جنس و تاثیر آن‌ها در قیمت درب صحبت خواهیم کرد.

اپراتور درب شیشه ای
قیمت اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک تا حد زیادی وابسته نام برند آن می‌باشد. به طور مثال برند لانکر آلمان و تورمکس سوئیس، برندهای معروفی در این زمینه هستند که دستمزد بسیاری دریافت می‌کنند. دقت کنید که نمایندگان اپراتورهای خارجی حتما از قطعات اصل استفاده می‌کنند.

فریم این محصول

برای محاسبه قیمت فریم درب شیشه ای اتوماتیک لازم است به مواردی مانند جنس و ثابت و متحرک بودن آن دقت کنید. ترجیح افراد در بسیاری از مکان‌ها استفاده از فریم آلومینیومی است. وزن کمتر، جنس بهتر و کیفیت بالاتر باعث برتری آلومینیوم نسبت به استیل شده است.

فریم درب شیشه‌ای باتوجه به مزیت‌هایی که دارد، در اکثر ورودی‌ها به ۲ صورت ثابت و متحرکت استفاده می‌شود. اگر به دنبال ‌کاهش هزینه هستید، پیشنهاد می‌شود تنها از فریم متحرک استفاده کتید. این فریم با حرکت درب کنار رفته و پشت دیوار یا شیشه سکوریت قرار می‌گیرد.

 

قیمت موتور آن
قیمت موتور درب شیشه ای اتوماتیک باتوجه به اینکه برند خارجی و یا ایرانی است، طیف متفاوتی از قیمت‌ها را در بر می‌گیرد. از آنجا که قیمت شیشه‌ اتوماتیک تماماً خرجی، بسیار گران تمام می‌شود؛ پیشنهاد بسیاری از اپراتورهای ایرانی، استفاده از موتور خارجی و قطعات ایرانی است.
مهم‌ترین جزء در درب شیشه‌ای، موتور آن است. در مکان‌های پرتردد، حتما از موتورهای قوی استفاده کنید. تورمکس یکی از برندهای نام آشناست که در این زمینه فعالیت می‌کند. اکثر اپراتورهای ایرانی پیشنهاد می‌کنند که موتور درب را اصل خرجی و اصل تهیه کنید، اما سایر قطعات را با گارانتی مناسب از داخل خریداری کنید.
برند لابل و بارزانته ایتالیایی از دیگر برندهای موفق این زمینه هستند، که اگر موتور اصل آن‌ها را پیدا کنید، هرچند هزینه زیادی نسبت به نمونه‌های داخلی باید پرداخت کنید، دیگر نیاز به تعمیرات در آینده پیدا نخواهید کرد.

 

قیمت شیشه این درب
یکی دیگر از قطعاتی که در قیمت کل شیشه تاثیر بسیاری می‌گذارد، نوع شیشه‌ای است که در کار استفاده می‌شود. به طور کل می‌توان به ۴ نوع شیشه اشاره کرد که در درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شوند.
شیشه سکوریت فلوت، یکی از انواع شیشه است که نسبت به سایر شیشه‌ها با استقبال بیشتری روبه‌رو شده است. این شیشه لایه‌ای محو از رنگ سبز دارد که اتفاقا تمایل افراد را برای خرید افزایش داده است.

شیشه سکوریت سوپر کیلیر، شیشه سکوریت سندبلاست شده فلوت و شیشه سکوریت سندبلاست شده سوپر کیلیر از دیگر انواع شیشه هستند.
دقت کنید که در سندبلاست شیشه می‌توان آن را مات کرد و میزان دید را کاهش داد و یا لوگو مجموعه را روی آن حک کرد. این نوع از شیشه که عملیات سندبلاست روی آن انجام می‌شود، قیمت بیشتری نسبت به سایر شیشه‌ها دارد.

 

درب را از برند اصل تهیه کنیم؟
همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، هزینه اپراتورهای خارجی فوق العاده زیاد است. از طرفی بیشتر این برندها، نماینده فروش در کشور ایران ندارند. بنابراین بهتر است که به دنبال خرید درب شیشه ای از برند های اصل ایرانی باشید.
شرکت‌های سازنده این نوع از درب‌ها که در ایران فعالیت می‌کنند، برای اینکه بتوانند در بازار جایگاه خوبی پیدا کنند، گارانتی‌های بنلد مدت و مناسب پیشنهاد می‌کنند. دقت کنید که برای انتخاب اپراتور خوب، حتما خدمات پس از فروش و لیست قطعاتی که قرار است خریداری کنید را چک کنید. اگر نکات ریز و اساسی از جمله کارایی و نام برند راجع به قطعه‌ای گفته نشده بود، از خرید آن پرهیز کنید.

قیمت درب دست دوم
هزینه‌ پروژه‌های درب شیشه‌ای به مقدار زیادی به متراژ، جنس و برند قطعاتی که در آن استفاده می‌شود، وابسته است. قیمت درب‌های اتوماتیک نو و دست اول از ۰۰۰/۴۰۰/۱۸ تومان تا ۰۰۰/۶۰۰/۲۱ تومان متغیر است. به علت هزینه زیاد بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که که از درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک استفاده کنند. این کار معایب و مزایایی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای درب دست دوم
قیمت درب شیشه ای اتوماتیک دست دوم نسبت به درب‌های اتوماتیک نو، ۲۰ الی ۳۰ درصد ارزان‌تر است. همین نکته باعث شده است که سازنگان ساختمان‌ها تمایل بیشتری به استفاده از درب‌های دست دوم بروز دهند. درب‌های دست دوم در کوتاه مدت به صرفه اقتصادی هستند.

معایب محصولات دست دوم
درب‌های شیشه‌ای دسته دوم در بلند مدت به هیچ وجه به صرفه اقتصادی نیستند. دقت کنید که هزینه نگهداری این درب‌ها بیشتر از درب‌های دست اول و نو می‌باشد. در ضمن پس از چند سال استفاده این درب‌ها نیاز به سرویس شدن با فاصله‌های زمانی کم می‌باشند. لذا هزینه‌های جاری آن افزایش پیدا می‌کند. از لحاظ ظاهری نیز این درب‌ها ممکن است دقیقا با متراژ و فضای شما همخوانی نداشته باشند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید