درب شیشه ای اتوماتیک و نکات ناگفته آن

اولین برخورد مراجعه کنندگان در ورود به هر مکانی بسیار بااهمیت است. درواقع اگر بتوانیم در اولین قدم تکنولوژی، زیبایی و کلاس ساختمان را به آنها نشان دهیم، به میزان زیادی ذهنیت آن‌ها را نسبت به خودمان تغیر داده‌ایم.

درب شیشه‌ای اتوماتیک از آن وسیله‌هایی است که استفاده از آن در نما و هزینه‌های بلند مدت شما تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت. امروزه برای اهداف اقتصادی در بسیاری از مکان‌ها مانند بیمارستان، ادارات، آزمایشگاه، شرکت‌های تجاری، فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و سالن‌ها از این درب‌ها استفاده می‌شود.

 

درب شیشه ای اتوماتیک و انواع آن

در انتخاب نوع و تعداد لته‌های درب شیشه‌ای باید به مواردی مانند ساختمانی که در آن نصب می‌شود، میزان رفت و آمد و فضای کلی دقت شود. به طور کل درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک ۳ نوع هستند که در ادامه کارایی و توضیحات تکمیلی راجع به آن‌ها می‌دهیم.

 

درب شیشه‌ ای اتوماتیک اسلایدینگ

پرکاربرد‌ترین نوع درب شیشه‌ای، درب‌های کشویی یا اسلایدینگ هستند که به ۲ صورت تک لته و یا ۲ لته قابل استفاده‌اند. از آنجا که این درب‌ها به صورت کشویی و ریلی باز و بسته می‌شوند، مناسب‌ترین نوع درب شیشه‌ای اتوماتیک در فضای‌های کوچک و پردد می‌باشند.

کاربردهای درب اسلایدینگ

اگر فروشگاه و یا هتل دارید که افراد مختلف با شرایط جسمی متفاوت ممکن است به محل کار شما بیایند، پیشنهاد میکنیم حتما از این درب‌ها استفاده کنید. امکان زمان بندی شروع کار و بسته شدن این درب‌ها  و باتری‌هایی که برای زمان قطعی یا نوسان برق در آن‌ها در نظر گرفته شده، از دیگر نکات مثبت این درب‌ها هستند.

 

درب شیشه ای تلسکوپی

نوع دوم پرکاربرد درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک،درب‌های تلسکوپی هستند. این درب‌ها کارکردی شبیه به درب‌های اسلایدینگ دارند یعنی به صورت ریلی و خطی حرکت می‌کنند. البته با این تفاوت که در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را عریض‌تر کرد و عبور اشیاء بزرگ‌تر و افراد بیشتر از طریق آن‌ها سهل‌تر است. درب ‌های شیشه‌ای اسلایدینگ و تلسکوپی از طریق هنگرها به ریل‌ها فوقانی متصل‌اند و توسط برق ولتاز شده و کامپیوتر دستگاه به جهت مورد نظر حرکت می‌کنند.

درب شیشه‌ای اتوماتیک سوئینگ

اگر به دنبال تبدیل درب‌های قدیمی به ورژن‌های جدید و لوکس هستید، پیشنهاد ما به شما درب شیشه‌ای سوئینگ است.دقت کنید که این درب‌ها هم از سنسور چشمی، اپراتور و شیشه‌های سکوریت هوشمندانه تشکیل شده اما آنچه که این درب‌ها را نست به سایر متمایز می‌سازد، جهت حرکت آن است. درب‌های سوئینگ با درک حضور فرد توسط چشمی، مانند درب‌های لولایی به صورت بازویی باز شده و به افراد اجازه ورود خروج سریع‌تر و راحت‌تر می‌دهد.

شاید شما نیز از افرادی باشید که نخواهید هزینه بسیاری برای درب اتوماتیک پرداخت کنید، درب‌های سوئینگ اتوماتیک بهترین گزینه برای شما هستند. بسته به وزن ‌درب‌های چوبی و یا فلزی که در گذشته استفاده می‌کردید، می‌توانید بدون نیاز به زیرسازی و یا تخریب جدی آن‌ها را به درب‌های اتوماتیک سوئینگ تبدیل کنید. در این تغیر شما نیازمند لولا و یا ریل‌های خاص نیستید و اگر با اپراتوهای حرفه‌ای کار کنید، می‌توانید همان درب و ابعاد را به شکل دلخواه تبدیل کنید.

 

مزایای درب‌ های اتوماتیک

  • ایجاد امکان عبور و مرور سریع و بدون دردسر برای افراد در مکان‌های پرتردد.
  • بیشتر افرادی که دارای محدودیت‌های جسمی و معلولیت هستند در ورود به مکان‌های عمومی و ساختما‌ن‌ها توسط درب‌های عادی دچار مشکل هستند. درب‌ها در گذشته برای افراد درای سلامت کامل حسمانی طراحی می‌شدند. اما امروزه درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک بهترین انتخاب طراحان برای جذب هر نوع مراجعه کننده است.
  • حفظ انرژی برودتی و گرمایشی به میزان ۳۵ الی ۵۰ درصد در فضای داخل ساختمان به کمک این درب‌ها امکان پذیر است که در بلند مدت عایدی اقتصادی خوبی برای افراد دارد.
  • این درب‌ها دارای ظاهری زیبا و مدرن هستند. عدم استفاده از دستگیره در این درب‌ها باعث شده است که طراحان داخلی به فکر استفاده از این درب‌ها بیفتند.
  • کیفیت خوب اکثر شیشه‌های استفاده شده در شرکت‌های سازنده آن‌ها باعث شده است که این درب‌ها مزایای اقتصادی و هزینه‌های اصلاحیه کمتری داشته باشند.
  • بهترین انتخاب در فضاهای آزمایشگاهی و بیمارستانی، درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک هستند. عدم نیاز به لمس درب توسط افراد مختلف انتقال میکروب و ویروس را میان افراد کم کرده است.
  • مناسب‌ترین انتخاب برای فضاهای کوچک این درب‌ها هستند. از آنجایی که این درب‌ها انعطاف پذیری ظاهری و ابعادی زیادی دارند، شما قادر هستید از آنها در فضاهایی با طراحی گرد و یا کوچک استفاده کنید.

 

برند‌ های اصل درب شیشه‌ ای اتوماتیک

زمینه رقابت در شیشه‌های اتوماتیک بشدت زیاد است آنچه که باعث می‌شود شرکت‌های خاصی مورد اعتماد واقع گردند، اپراتور‌های حرفه‌ای و باتجربه، قفل‌های دیجیتال و هوشمند، باتری‌های پر قدرت و موتورهای قوی است.

چند شرکت بزرگ ایرانی و خارجی برند به شما معرفی خواهیم کرد که با حرفه‌ای‌ها آشنا شوید. شرکت یونیک آلمانی که در بازار به داشتن موتورهای قوی معروف است. برند فک که دارای محبوبیت بسیاری در ایران است. برند تورمکس سوئیسی و در آخر برند وی تک از ایتالیا از پیشنهادات ما به شما هستند.

 

 

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید