درب اتوماتیک را بهتر بشناسیم

درب اتوماتیک را بهتر بشناسیم

 

درب اتوماتیک به مدلی از درب می گویند که با به کار گیری از چشمی و سنسورهایی که در آن به کار می رود از راه دور و به صورت خودکار باز و بسته می شود. وجود این درب ها سبب شده تا سرعت، شتاب و راحتی بیشتر شود. این مدل درب در حال حاضر بسیار مهم و کاربردی شده اند و در مراکز اداری، تجاری، ساختمان ها و کارخانجات استفاده می شود. این مدل درب امنیت و آرامش فراهم می کند و همین طور در مقدار انرژی و کارایی هم تاثیر گذار است.

 

آشنایی با درب اتوماتیک

درب این کارایی را دارند که در محور طولی و عرضی حرکت کنند. از این مدل درب می توان درب اتوماتیک پارکینگ، درب اتوماتیک شیشه ای، کرکره ای، کشویی و ریلی را نام برد.

 

انواع درب با توجه به کارکرد

درب با توجه به کارایی آن به درب اتوماتیک الکترومکانیک، هیدرولیکی و پنوماتیکی تقسیم می‌شود.

درب الکترومکانیک با استفاده چرخ دنده و گیربکس کار می‌ کند.

درب هیدرولیکی با استفاده از فشار روغن  مایعات کار می کند.

درب پنوماتیکی با استفاده از گاز و فشار باد کار می کند.

 

بخش های مختلف درب

درب هم یک سری قطعات دارد که با کار کردن آن ها می تواند به خوبی این همه ویژگی داشته باشد که عبارتند از:

 

تابلو فرمان

مرکز کنترل درب از جمله بخش های اصلی این درب محسوب می شود؛ مرکز کنترل جعبه ای می باشد که در آن تابلو فرمان قرار می گیرد و باز و بسته کردن درب انجام می دهد. مرکز کنترل درب با به کارگیری از سیستم کنترل فرمان رادیویی و شاسی هایی که به آن تعبیه شده است قطعات کنترل می کند.

 

مولد درب

این بخش از درب موتور، جک و بازو را در خودش جای داده است و وظیفه دارد تا نیروی حرکتی را کنترل کند. دارای میکروسوییچ، فلاشر و چشمی می باشد.

 

ریموت

ریموت هم درب را باز و بسته می کند و این کار را از راه دور انجام می دهد و شامل قفل برقی، قفل مکانیکی و پایه درب برقی هم می باشد.

 

درب پارکینگ

درب پارکینگ در هر ساختمانی که بخواهد اصول را رعایت کند وجود دارد. این مدل درب با استفاده از یک ریموت درب پارکینگ را باز و بسته می کند و باعث تردد آسان و راحت می شود. این مدل درب نسبت به درب های اتوماتیک شیشه ای، ریلی و … متفاوت است. این درب با استفاده از موتورهای گیربکسی قوی که روی ان کار گذاشته شده است بالا و پایین می رود. امنیت آن معمولا خوب است؛ اما برای بهتر کردن، می توانید از یک قفل برقی استفاده کنید. ضمنا درب اتوماتیک پارکینگی داخل خودش یک چشمی دارد که اگر مانعی جلوی آن ظاهر شود از حرکت وای می‌ایستد.

 

درب کرکره ای

درب کرکره ای برای مراکزی شامل فروشگاه و درب پارکینگ ها کارایی دارد. به کار گرفتن این مدل درب، رفت و آمد را راحت تر و زود تر می کند و همین طور درب اتوماتیک کرکره ای در هر ابعادی که بخواهید تولید شده و قابلیت استفاده را دارد.

 

درب نیم گرد

این مدلی دیگری است که در جاهایی که زیبایی مهمتر از عوامل دیگر است به کار می رود؛ هتل ها و جاهای لوکس دارای درب اتوماتیک نیم گرد هستند که مانند سایر درب ها یک سری مدل های خاص دارد که به سلیقه مشتری تولید می شود. قیمت این مدل درب با توجه به فریم و شیشه آن بیشتر از درب های اتوماتیک معمولی است.

همچنین این درب برای استفاده از فضاهای کم عرض بسیار مناسب است و همین طور با انواع سیستم تردد هم قابلیت هم سان سازی دارد. ضمنا از دیگر ویژگی های می توان به کارایی بالا و سیستم هوشمند مناسب اشاره کرد.

 

عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک

یک سری موارد در کیفیت و قیمت گذاری این درب اهمیت دارد البته لازم به ذکر است که شرایط بازار هم مهم است، برخی از ان ها عبارتند از:

  • ابعاد
  • برند و شرکت سازنده
  • نوع موتور
  • جک
  • محل قرار گیری درب اتوماتیک

 

 

درب اتوماتیک شیشه ای

شاید به جرات می توان گفت محبوب ترین مدل درب همین شیشه ای است که دارای حسگر و چشمی می باشد و در جاهای مختلف به وفور استفاده می شود. درب اتوماتیک شیشه ای هم کارایی دارد و هم زیبایی و این دو باعث شده تا خیلی خوب در بازار به فروش برسد و بتواند برای فروشنده کارایی داشته باشد. درب شیشه ای به مدل های نیم دایره، کشویی، لولایی، تاشو و … تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی مخصوص به خودش را دارد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید