درب اتوماتیک بیمارستانی

عموماً بسیاری از مراکز درمانی از درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده می‌کنند چراکه ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیار بالایی خصوصاً برای عبورومرور افراد را دارد و می‌تواند با هزینه‌ی‌ بسیار کمتری از بسیاری از از انرژی‌ها برای هدررفت جلوگیری کرده و از فرسودگی درب نسبت به درب‌های دیگر بکاهد، این‌گونه درب‌ها به‌این دلیل که در شرایط اضطراری باعث می‌شود کار را بهبود ببخشد بسیار مورد توجه کادردرمانی و کارکنان بیمارستان می‌باشد.

اجزای درب
هم‌چنین به‌خاطر‌داشتن محافظ خوبی که پیکربندی عالی آن را انجام می‌دهد باعث شده است که چندین دستگاه هوشمند در آن جای گیرد و به‌‌واسطه‌ی تراشه‌های موجود در تنظیم پارامتر‌ها نحوه‌ی بازوبسته شدن درب اتوماتیک بیمارستانی به راحتی مشخص می‌شود.
حتی برای اتاق‌هایی مانند اتاق‌های اشعه‌ی ایکس این قابلیت را دارد که امنیت بالایی را با ساختار متفاوت در بر داشته باشد و عموماً بسیاری از آزمایشگاه‌های ویژه تجهیزات و اتاق‌های ام‌آرآ‌ی می‌توانند از این درب استفاده نمایند و به‌خاطر این‌که جنس آن از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود بهترین گزینه برای دوام و ماندگاری خوبی در طی چندین سال متمادی است که از خود برجای بگذارد.

توجه به حساسیت محیط بیمارستان
راحتی که برای کارکنان بیمارستان و هم‌چنین بیماران به وجود می‌آورد باعث می‌شود که آن‌ها از رعایت بهداشت خود اطمینان بیشتری داشته و هم‌چنین سرعت‌عمل‌کاری پرسنل در حد بالایی رشد کند و عموماً برای بیمارستان‌ها از درب‌های اتوماتیک بزرگ استفاده می‌شود تا به راحتی بتوانند عبور و مرور را در آن انجام دهند و هم‌چنین از لحاظ ایمنی و امنیت بتواند آسودگی خاطر را برای افراد حاضر در بیمارستان ایجاد کند.
تردد آسان باعث می‌شود که در مدیریت زمان نقش مهم ایجاد شود و صرفه‌جویی در آن به سرعت کار بهبود ببخشد و همان‌گونه که از نام آن پیداست درب اتوماتیک بیمارستانی به‌شکلی طراحی می‌شود تا بتواند به تمام شرایط بیمارستان و قوانین آن متصل شود؛ چراکه حساسیت خاصی در بسیاری از مکان‌های بیمارستان وجود دارد مانند اتاق‌های ایزوله که باید با ضدعفونی کامل همراه باشد و شرایط بهداشتی را در بالاترین حد ممکن داشته باشند.

نقش ویژگی بصری
هم‌چنین این درب‌ها به‌خاطر وجود پنجره‌هایی که دارد باعث می‌شود تا از لحاظ بصری افراد بتوانند به‌راحتی با هم در ارتباط بوده و برای بسیاری از مکان‌های بیمارستان از جمله بخش نوزادان که بخش بسیار مهمی نیز است و حتی اتاق‌های عملیاتی و جراحی کیفیت خوبی را در بر داشته باشد.
اما خاطر نشان می‌کنم که برخی از این درب‌ها ممکن است به‌شکل دوطرف نیز باز شود که البته به محدودیت فضا برمی‌گردد و به نیاز نوع مکان به‌خاطر این‌که جنس این درب‌ها اصولاً از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ می‌باشد به‌راحتی می‌توان از کیفیت آن خیالی آسوده داشت و حتی زیبایی را در جنس آن به‌روشنی مشاهده کرد.

درب اتوماتیک ضدآب
برای اتاق‌های آی‌سی‌یو عموماً از درب شیشه‌ای ضد آب استفاده می‌شود که کارایی بالای آن باعث عرضه‌ی بیشتر آن در بازار شده است و عموماً هر بیمارستانی اگر بخواهد که در مرحله‌ی سلامت و بهداشت پیشرفت خوبی را داشته باشد بهتر است که استفاده از این‌مدل درب‌ها را در سیستم‌کاری خود لحاظ کند.
چرا که بسیاری از افراد بیمار با عبورومرور راحت این توانایی را دارند که از روحیه‌ی بالاتری برخوردار باشند که این خود باید برای همه نکته‌ای مهم محسوب شود و به‌خاطر این‌که بیماران به هر دلیلی به‌خاطر شرایط جسمانی ممکن است دارای باکتری‌ها و بیماری‌های خاصی باشند و یا حتی زخم‌ها و سوختگی‌هایی داشته باشند؛ ممکن است با هرنوع لمس مشکلی پیش بیاید و با وجود این درب نکات بهداشتی به‌طور چشمگیری رعایت می‌شود.

اهمیت رعایت بهداشت
چرا که در بسیاری از ویروس‌ها و بیماری‌ها تنها با یک لمس از دستگیره‌های در می‌توان به فرد سالم نیز انتقال پیدا کرد و سنسورهای آن به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بتواند به شرایط و موقعیت نزدیک باشد از این رو اهمیت وجود این درب‌ها را باید در بیمارستان بسیار جدی نمود.
صرفه‌جویی در انرژی
کاملاً طبیعی است که بیماران و حتی کادر درمانی به خاطر شرایط روحی و فشارهایی که بر روی آن‌ها می‌باشد در بسیاری از مواقع فراموش می‌کنند که حتی باید درب را ببندند و همین‌خاطر در مصرف انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی هدررفت بالایی را مشاهده می‌کنیم اما با استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی صرفه‌جویی بسیار خوبی در مصرف انرژی رخ می‌دهد و به هزینه‌های مصرفی بیمارستان سود خوبی می‌بخشد.

وجود لایه سرب
و به‌همین علت استفاده از این درب را به‌هیچ‌عنوان بی‌اهمیت ندانید که عموما لایه‌ی سرب که در داخل درب جای‌گذاری می‌شود باعث جذب اشعه‌های خاصی مانند رادیوتراپی و رادیولوژی می‌شود که نکته مثبت آن این است که انتشاری به بیرون ندارد و البته ضرری به کسی وارد نمی‌کند.
عموماً تفاوت نوع درب‌ها به جهت مکانی است که در آن نصب می‌شود اما برای مکان‌های پر رفت‌وآمد بیمارستان بهتر است از درب‌های کشویی و کرکره استفاده شود که ممکن است دارای دو لنگه متحرک و یا یک رنگ ثابت و یک نگه متحرک باشند.

موتور درب اتوماتیک بیمارستانی
از ویژگی‌های خوب آن می‌توان به وارد نشدن گردوغبار و مواد این‌چنینی به مکان اشاره نمود به‌خاطر داشته‌باشید هایی که موتورهایی که برای این مدل درب‌ها استفاده می‌شود عموماً بسیار قوی بوده که همراه با وزنه بالایی می‌باشند.
اما قبل از خرید و سفارش درب اتوماتیک برای بیمارستان باید به نوع مکان و نیاز آن توجه شود تا کیفیت و استاندارد را بتوانید به‌راحتی مشاهده کنید فاکتورها و معیارهای خاصی در هنگام خرید وجود دارد که همین مسئله یعنی نوع مکان در آن بسیار مهم جلوه می‌کند.
این‌چنین خواهید توانست که ساختار و عملکرد خوب و مفیدی را از این‌گونه درب‌ها انتظار داشته باشید پس بهتر است از انواع با کیفیت و با استاندارد آن استفاده کنید چرا که در هر چیزی کیفیت حرف اول را می‌زند و ضمانت خوبی برای دوام و ماندگاری آن می‌باشد.

نوع قطعات
و حتی نکته‌ای که شما باید به آن دقت ویژه داشته باشید این است که هرگونه درب اتوماتیک را که قصد استفاده از آن برای مکان‌های مختلف بیمارستان را دارید که تعمیرات و نوع قطعات آن به چه نحوی است و چنان‌چه به تعمیر نیاز داشته باشند آیا به‌راحتی می‌توان آن را انجام داد یا خیر؛ چرا که بعضی از محصولات قطعات بسیار کم‌یابی دارند که برای افراد این نکته دردسرساز می‌باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید